L’Estudi de la comunicació en l’ecommerce de Catalunya indica que pràcticament la meitat de les compres en moda, viatges, entreteniment, llar, tecnologia i restauració es realitzen per internet. Aquesta és una de les principals conclusions del treball elaborat per Elogia per al Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya.

L’estudi mostra que els principals sectors on es concentren la majoria de compres online són la moda, principalment roba (47%); les estades en hotels o cases rurals (46%); les entrades a cinemes, teatres o concerts (41%); articles per a la llar (41%); tecnologia, com ordinadors, mòbils, tauletes o videojocs (40%); restaurants i menjar a domicili (38%), i els bitllets de viatges (37%).

El treball també destaca que el 83% de les compres a internet va destinat a productes com roba, llibres o mobles; el 72% es concentra en serveis com bitllets de viatges, estades o restaurants; el 34% es destina a compres de contingut digital com programari, videojocs, pel·lícules o series,i el 27% va dirigit a productes específics per a mòbils o tauletes com aplicacions, jocs o tons.

Una altra dada rellevant de l’estudi és que el 81% dels compradors online fan les compres en marketplaces com Amazon o Ebay, de manera que es considera clau tenir en compte aquests canals en les estratègies comercials. A més, el 63% de l’ecommerce és fa tant en botigues online com en físiques.

Una altra informació rellevant de l’estudi és la que senyala quines són les claus de comunicació que s’han de tenir en compte per tenir una botiga online d’èxit. En aquest aspecte es destaca comunicar ofertes i descomptes (en un 80%), enviar anuncis de rebaixes anticipades (12%), i comunicar el llançament de nous productes (8%).

Oportunitat per al sector del màrqueting i la comunicació

“La pandèmia ha suposat un salt molt significatiu en la població respecte a l’ús de la tecnologia i l’activitat digital i una de les conseqüències més visibles ha estat l’increment de l’ecommerce. Aquest fet significa una gran oportunitat per als professionals i empreses que es dediquen al màrqueting i la comunicació, per poder ajudar a les botigues online a comunicar millor i aconseguir els seus objectius de ventes”, va assenyalar la degana del Col·legi, Rosa Romà, en la presentació de l’estudi, celebrada dimecres a El Hub del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya.

La presentación de l’estudi la va realizar Ramon Montanera, new business & market intelligence director d’Elogia. A continuació es va obrir una taula de debat amb la participación de Xavier Folguera, soci fundador i CEO de l’agència Advertis, i Víctor Font, director de la marca Mellerware.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram