Durant la segona meitat de 2021, les insercions publicitàries de les agències de viatges en mitjans impresos de l’Estat van experimentar una recuperació, trencant amb la tendència a la baixa que hi havia des de l’inici de la pandèmia de la covid. Així ho indica un estudi realitzat per la consultora de comunicació Simbiu basat en el seguiment demés de 650 capçaleres.

El treball conclou que l’any passat es van inserir 2.445 espais publicitaris relacionats amb les agències de viatges en les pàgines dels mitjans analitzats, però quatre de cada cinc anuncis es van publicar durant la segona meitat. En termes econòmics, aquest increment de l’activitat publicitària va implicar que, en el segon semestre de 2021, el sector de la premsa ingressés 17,1 milions d’euros, 13 milions més que en els primers sis mesos.

Des del 14 de març de 2020 (quan es va decretar el primer estat d’alarma) fins a desembre de 2021 hi va haver 3.056 insercions publicitàries d’agències de viatges en els mitjans analitzats, segons l’estudi. El 64% del total es va publicar durant la segona meitat de l’any passat. De fet, en el segon semestre de 2021 es van inserir 1.954 anuncis en mitjans impresos, quadruplicant els 449 publicats en el mateix període de 2020.

Diario de Ibiza encapçala les insercions

L’estudi de Simbiu ressalta que Diario de Ibiza és l’única capçalera analitzada que ha aconseguit mantenir de manera regular un espai dedicat a anuncis d’agències de viatges, fins i tot en els moments més complicats de la pandèmia.

Així, el 2021, el Diario de Ibiza va ser el mitjà imprès de l’Estat amb més insercions publicitàries sobre ofertes de viatges, 216. Per darrere van quedar l’edició d’ABC a Galícia, amb 130 anuncis, la general d’ABC amb 127.

Per territoris, els mitjans d’Andalusia van ser els que l’any passat van difondre més publicitat d’agències de viatges, amb un total de 567. Per darrere van quedar els de Catalunya, amb 417 insercions, i els de la Comunitat de Madrid, amb 359.