El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya aquest dimecres ha estrenat una nova activitat, La Torradora. Es tracta de trobades en format d’esmorzar per aprofundir sobre l’actualitat i les tendències de temàtiques i disciplines concretes.

La primera sessió estava centrada en la comunicació corporativa i ha comptat amb la participació d’Alba Roig, CCO d’Adsmurai; Dani Bargalló, director executiu d’Interprofit; Oscar Iniesta, soci director sènior de LLYC; Àngels Bardina, cap d’estratègia i contractació publicitària de la Diputació de Barcelona; Joan Castillo, digital marketing manager a Lewis, i Aina Rodríguez, directora de comptes a Intermèdia Comunicació, moderats per Daniel Condeminas, consultor en comunicació.

Durant La Torradora s’ha destacat que la pandèmia ha provocat una situació on les marques demanen una urgència comercial i resultats immediats, la qual cosa entra en conflicte amb la visió i la proposta estratègica de les agències.

Des del punt de vista dels professionals i les agències de comunicació corporativa, es considera que el moment actual significa una gran oportunitat per ajudar les companyies a adaptar-se, replantejar la seva cultura empresarial, definir nous valors i propòsits, i així encarar aquesta nova situació.

Professionals, agències i clients entenen que la comunicació corporativa és clau. En la primera sessió s’ha apuntat que aquests mesos s’ha passat de pensar que la comunicació no era tan important a incorporar els responsables de comunicació en els comitès de direcció, per finalment considerar que la comunicació és fonamental per a qualsevol empresa.

Els participants en la sessió han recordat que parlar de comunicació corporativa és fer-ho de comunicació interna, que pren especial importància per aportar valor als empleats i retenir el talent. En aquest sentit, s’ha ressaltat que és igual de rellevant tractar bé els propis empleats com els consumidors, i buscar espais de trobada on crear esperit de comunitat.

En relació amb la comunicació institucional i en les corporacions, es considera obligatori comunicar què es fa i què és d’interès per a la ciutadania, però també el fet que s’ha d’anar més enllà i explicar el perquè es fa i quins criteris hi ha al darrere.

Finalment, els ponents també han destacat el paper de la comunicació corporativa per a les marques i les corporacions, i la importància de posar en valor el que la comunicació els ofereix. En aquest sentit, s’ha apuntat que, al darrere de la comunicació corporativa i en funció dels objectius que es plantegen, cal una capacitat estratègica per donar solucions. També que les empreses han d’entendre que per obtenir resultats cal invertir, i per això és necessari elevar els pressupostos de comunicació.