El grau en Publicitat i Relacions Públiques de la Universitat Pompeu Fabra ha posat en marxa Response UPF, una plataforma de coneixement per a la comunicació estratègica responsable. L’objectiu és oferir estratègies i solucions comunicatives a fundacions, ONG i iniciatives solidàries a través de metodologies d’aprenentatge-servei i voluntariat per part dels estudiants. La plataforma està formada per alumnat del grau i coordinada per Lluís Trillo, professor associat del Departament de Comunicació.

Des del grau en Publicitat i Relacions Públiques fa temps que es treballa en l’orientació cap a la comunicació responsable a través de la creació d’assignatures vinculades a aquesta idea, o el disseny de plans docents que contemplen objectius de desenvolupament sostenible (com ara la igualtat de gènere, l’erradicació de la pobresa, la sostenibilitat o el consum responsable). Amb la integració en la docència d’aquests elements, la pretensió és formar futurs professionals ètics i responsables envers les necessitats socials.

“La creació d’aquesta plataforma estable és una aposta per la concreció de la comunicació responsable en la qual ja fa temps que treballem”, afirma Mònika Jiménez-Morales, directora del grau en Publicitat i Relacions Públiques de la UPF.

A través de Response UPF, els estudiants podran crear campanyes i desenvolupar estratègies i accions de comunicació reals que les entitats sol·licitants duran a terme i que comptaran amb el suport de la Universitat.

La iniciativa està específicament orientada a l’alumnat dels graus en Publicitat i Relacions Públiques, Comunicació Audiovisual i Periodisme que vulgui col·laborar en la iniciativa, però també a qualsevol alumne de la Pompeu Fabra que tingui ganes de participar-hi.

Primers encàrrecs

La participació de l’alumnat és un dels pilars de la plataforma. “Des del principi hi ha hagut un intercanvi d’idees amb estudiants, compartint aquests primers encàrrecs, on ja s’està treballant amb algunes organitzacions”, apunta Lluís Trillo, coordinador de Response UPF.

La iniciativa s’estrena aquesta setmana amb quatre projectes en desenvolupament:

  • El Bivac solidari al Castell de Montjuic per recollir fons per a la Fundació Arrels.
  • L’entitat Superacció, que impulsa la superació personal de persones joves en risc d’exclusió social a través de l’esport, l’activitat física, l’educació i l’acompanyament emocional.
  • L’associació Djuma, creada per l’alumni Laia Dosta, que treballa per garantir una salut i educació inclusives, equitatives i de qualitat, així com l’empoderament de la dona a Mali.
  • I la fundació Kalida, que crea centres de suport a persones amb càncer situats a pocs metres dels serveis d’oncologia dels hospitals públics de referència en el seu tractament, amb espais per acollir i acompanyar les persones que ho necessitin, així com a familiars, amics o cuidadors.
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram