La Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) ha creat la Càtedra Lluís Bassat de Màrqueting i Comunicació Empresarial, que aquest curs ha començat a desplegar les primeres accions. La Càtedra compta amb la implicació del propi Lluís Bassat Coen, fundador de Bassat Ogilvy i doctor honoris causa de la UVic-UCC, està dirigida per Santiago Jordán Ávila, i estretament vinculada a la Facultat d’Empresa i Comunicació (FEC) i al grau en Màrqueting i Comunicació Empresarial.

La Càtedra busca esdevenir “un referent d’excel·lència pel que fa a la investigació, la formació i la difusió en aquest àmbit”, assenyala Josep Burgaya, degà de la FEC.

La implicació de Bassat en el projecte suposa “comptar amb un dels professionals en màrqueting i publicitat de més prestigi a Espanya i al món, reconegut com un gran expert en la gestió i creació de grans marques, a través de la creativitat publicitària”, apunta de Jordán.

Recerca, innovació i formació

Entre els objectius científics de la Càtedra hi ha el de desenvolupar recerca i innovació en el camp del màrqueting i la comunicació empresarial; contribuir a la formació dels professionals del sector, així com investigar l’evolució dels públics pel que fa al consum dels mitjans i als criteris de selecció de marques i tendències.

En l’àmbit formatiu, serà part activa en el desenvolupament de màsters, postgraus, cursos d’especialització, jornades entre professionals, seminaris i simposis de la UVic-UCC.

Així doncs, es tracta de “promoure la formació en màrqueting i comunicació empresarial en l’entorn geogràfic i les àrees d’influència de la Universitat amb una visió internacional”, explica el seu director. “També cerca fomentar una cultura de màrqueting per a empreses i emprenedors, en què es fomenti l’ètica en la creació, producció i comercialització dels productes i serveis, per tal que siguin un actiu important en l’aportació de sostenibilitat a l’economia circular”, afegeix Jordán.

Actuacions

Una de les primeres accions que ha desenvolupat la Càtedra és l’organització del seminari teoricopràctic La creativitat per a empresaris i directius amb Lluís Bassat, que es va començar a impartir el novembre a Barcelona i que finalitzarà aquest febrer.

Al llarg de 12 divendres a la tarda, el seminari forma professionals amb la finalitat de “dotar-los de les eines necessàries per avaluar la creativitat estratègica i publicitària, facilitar la presa de decisions i generar pensament estratègic en aquest àmbit”, en paraules de Josep Burgaya.

En totes les sessions hi és present Lluís Bassat i compta amb un o dos empresaris convidats que exposen la seva experiència i dialoguen amb els participants.

A més, la Càtedra està treballant en diverses accions i projectes per implantar-los amb vista a un futur pròxim. “Ara mateix, estem immersos en l’organització de les terceres Jornades de Màrqueting i Comunicació Empresarial de la UVic-UCC i la creació de Pla de màrqueting per a la Fundació Trueta en economia circular, entre altres accions”, comenta Santiago Jordán.

“La Càtedra aglutinarà i dignificarà el que representa el màrqueting i la comunicació empresarial des de Catalunya, com a motor d’aquesta disciplina que ha estat i és en l’actualitat”, rebla.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram