Les empreses del sector de publicitat i comunicació de l’Estat preveuen una reducció del 9% de l’ocupació per al tercer trimestre de 2024, segons el darrer estudi de projecció d’ocupació realitzat per ManpowerGroup. Respecte de l’anterior trimestre, el percentatge suposa una davallada de 21 punts.

En l’estudi, el sector de la publicitat i la comunicació és l’únic amb estimacions negatives. En el conjunt de sectors analitzats, es preveu un increment del 15% de mitjana en les intencions de contractació per al període de juliol a setembre.

El 9% negatiu de les empreses de publicitat i comunicació és el resultat que només un 26% de les companyies anticipi ampliar les seves plantilles, quatre de cada deu prevegi mantenir-les, i el 35% estimi que reduirà els seus equips.

“Aquestes previsions per al sector de publicitat i comunicació es deuen a una combinació d’incertesa econòmica, transformació digital accelerada i canvis en el comportament del consumidor, combinades amb la baixada a l’activitat del període estival. Això ha portat a una optimització de recursos que ha impactat en la demanda de nou talent”, explica Xavier Michel, responsable de contractació professional de Manpower. “Tanmateix, entenem que serà una cosa puntual i que, amb l’estabilització de l’entorn, el sector torni a generar ocupació”, afegeix.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram