Adrià Barrio, Li Long, Simona Truhanova i Toni Mostazo (foto: Col·legi de Màrqueting i la Comunicació).

El Palau Robert de Barcelona ha acollit aquest dijous una nova sessió del cicle El Mirador Indiscret del Col·legi de Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, en aquesta ocasió centrat en els influencers i el seu impacte en el sector. Una de les principals conclusions és que les marques volen les xarxes socials com un espai d’interacció on els influencers són protagonistes.

La tercera sessió de l’any ha comptat amb la participació de Long Li, creador de continguts online i expert en màrqueting digital a l’agència Imagina Digital; Simona Truhanova, client service team lead a Territory Influence, i Toni Mostazo, director de YouPlanet agència experta en influencer màrqueting, creació i producció de contingut digital, moderats per Adrià Barrio, director general de Giny Comunicació.

Long Li ha iniciat la seva intervenció destacant que avui en dia la professió d’influencer és la més desitjada entre el jovent del país. També ha reflexionat sobre el canvi de paradigma sorgit en el món de la comunicació i el màrqueting, arrel de la irrupció d’aquests nous actors i les noves plataformes on treballen. Segons ell, la clau del màrqueting d’influencers està en la creació de continguts i en la segmentació de públics que aquest permet. El repte actual de les marques és entendre les noves tendències i sobretot com aquestes han d’adaptar les seves estratègies per formar part del nou entreteniment. En aquest sentit, la capacitat d’atenció de l’usuari en les noves plataformes és clau, plans curts, talls, ritme, etc.

Per la seva part, Simona Truhanova ha centrat la seva ponència a trencar mites sobre el món influencer. Així, ha destacat que l’entorn digital no és l’únic espai on les marques poden treballar amb aquests actors, ja que l’entorn físic o offline obre portes i possibilitats. Tambá ha indicat que treballar amb nano i microinfluencers permet dotar d’autenticitat la marca i impactar de manera més eficaç en els consumidors. Truhanova proposa la creativitat com a fonamental a l’hora de ser innovador, i clau per permetre que les marques poc “sexys” puguin entrar en aquests nous canals de comunicació.

Finalment, Toni Mostazo també ha destacat la importància de la creativitat en el procés d’adaptació de les marques. Segons ha dit, aquestes no volen les xarxes socials com un simple aparador, sinó com un espai d’interacció amb l’usuari, i en aquest sentit les plataformes d’streaming han esdevingut clau. Com a exemple ha posat Twitch, perquè permet viure en directe l’experiència d’usuari i de compra d’un producte a través d’un influencer, aportant valor i credibilitat. Per a Mostazo, el repte per a les marques és adaptar de manera adient i amb els influencers adequats les seves estratègies.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram