Els guanyadors dels premis Drac Novell 2023 (foto: Maria Cerezuela).

La Facultat de Ciències de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona ha acollit aquest dijous la 25a edició del Drac Novell Internacional, festival que té per objectiu potenciar el talent i la creativitat dels joves publicistes i comunicadors i vincular-los amb el món empresarial.

Els certamen distingeix les millors campanyes creades pels joves creatius i, com a novetat, enguany els participants han basat les seves creacions en els briefings reals dels patrocinadors (Infojobs, Fotocasa, MiiN, Renfe i Mychef). En aquesta edició s’han rebut unes 230 inscripcions i prop de 200 propostes creatives.

El Drac Novell Internacional 2023 ha distingit onze propostes creatives de joves universitaris: set de la Universitat Autònoma de Barcelona; dues de la UIC Barcelona; una de la Universitat Abat Oliba CEU, i una de la Universitat de Cadis.

El festival està organtizat pel Gremi de publicitat, comunicació i màrqueting i compta amb la col·laboració de la UAB.

Eva Pomares, als estudiants: “Sigueu molt més agosarats”

Eva Pomares, durant la seva intervenció (foto: Maria Cerezuela).

En el torn d’intervencions, la directora general de Difusió de la Generalitat, Eva Pomares, s’ha dirigit a l’alumnat: “Us animo als estudiants que sigueu molt més agosarats en la creativitat actual en el sector. A Catalunya som una referència, però trobo a faltar més valentia”, ha dit.

Per la seva part, la secretària general de la UAB, Ester Zapater, ha felicitat els estudiants premiats, la majoria de la universitat de Bellaterra, i ha fet un prec dirigit al sector de la publicitat: “Us demano que en aquestes campanyes de publicitat tan creatives ens ajudeu a eliminar tots els biaixos de gènere”.

Esforç compartit entre el Gremi i UAB

El degà de la Facultat de Ciències de la Comunicació de la UAB, Enric Marín, ha assegurat que el Drac Novell Internacional és “una iniciativa modèlica que connecta el sector amb la universitat”, i ha posat en valor la trajectòria que ha tingut Catalunya com a hub de la creativitat de l’Estat espanyol des dels anys 60 del segle passat.

Laia Rogel reivindica més que mai el Drac Novell per a “la captació de talent”

La presidenta del Gremi de publicitat, Laia Rogel, ha destacat el paper del festival Drac Novell Internacional dins el sector: “La tasca que fan els estudiants que hi participen és un laboratori i una incubadora d’idees per a les marques, sobretot perquè gràcies a la mirada dels joves ens ajuda a pensar d’una altra manera”.

Rogel ha reivindicat més que mai el Drac Novell per a “la captació de talent”, així com pel valor que té guanyar-lo per als estudiants i futurs publicistes: “És el primer de molts, és on comença tot”. La presidenta del Gremi ha agraït l’esforç compartit amb la UAB per aquesta edició del festival.

Ponents de recorregut

A banda dels premis, el Drac Novell Internacional ha programat un seguit de ponències a l’Aula Magna de la Facultat de Ciències de la Comunicació. Hi han participat Beatriz Martín, directora de digitalització de BBDO & Proximity; Daniel Martínez-Tessier, director de creixement de Team Heretics; José María Ricarte de Gracia, director de comunicació i negoci de Normmal; Eva Conesa, sòcia i directora creativa executiva de twoelf i Más Mujeres Creativas, i Cinto Ajram, fundador i conseller delegat de CA Sports.

Pilarín Bayés i Bizum, Premi Nacional de Creativitat José María Ricarte 2023

Angel Nigorra, Laia Rogel, Pilarín Bayés i Enric Marín (foto: María Cerezuela).

Coincidint amb el Drac Novell Internacional, la il·lustradora Pilarín Bayés i l’empresa Bizum han rebut la 12a edició del Premi Nacional de Creativitat José María Ricarte, organitzat pel Gremi de publicitat, comunicació i màrqueting. L’acte de lliurament de premis també ha tingut lloc a l’Aula Magna de la Facultat.

Pilarín Bayés ha rebut la distinció de mans de la presidenta del Gremi, Laia Rogel, i ha agraït la distinció fent un dibuix en el mateix escenari. Per la seva part, el director general de Bizum, Angel Nigorra, ha posat en valor l’essència del projecte: “La senzillesa, l’equilibri entre la col·laboració i la competència, i l’usuari, qui ha popularitzat el servei”. Nigorra ha rebut la distinció de mans del degà Enric Marín.

Enguany, el Premi Ricarte té una nova escultura, obra de l’artista Joan Artigas Planas.

“El premi torna on va ser casa seva durant més de 30 anys”, ha dit el fill de Ricarte

“Encara que Pilarín Bayés i Bizum poden semblar dos actors antagònics, tots dos representen els valors de l’humanisme, la creativitat i la innovació que escenifica la figura de Ricarte”, ha dit la presidenta del Gremi, Laia Rogel.

Per la seva part, el degà Enric Marín també ha lloat la figura del publicista: “El professor Ricarte té un paper rellevant, és el màxim responsable que la UAB continuï sent un referent en l’àmbit de la creació publicitària, i és qui ha singularitzat el perfil de la universitat en aquest àmbit”.

En representació de la família, el seu fill, José María Ricarte de Gracia, s’ha felicitat que el lliurament del guardó s’hagi celebrat a la universitat. “En aquesta edició, el premi torna on va ser casa seva durant més de 30 anys”, ha dit, tot subratllant que el guardó “representa els valors del meu pare: la creativitat en estat pur i el pensament lateral”.

El Premi Nacional de Creativitat José María Ricarte distingeix aquelles persones, institucions, empreses i marques que han fet transcendir la seva creativitat posant-se al servei de l’humanisme, han dignificat l’activitat publicitària, representen una visió àmplia de la creativitat, i han construït ponts entre la societat i la universitat.

El guardó l’impulsen conjuntament el Gremi i el Grup de Recerca en Publicitat i Comunicació Radiofònica – Publiradio de la UAB.

El premi homenatja José María Ricarte Bescós (Lillo, 1932 – Barcelona, 2010), qui va ser creatiu publicitari i catedràtic del Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat de la UAB.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram