La consultora Llorente y Cuenca ha adquirit el 75% de l’agència mexicana Beso per 7,2 milions d’euros, una xifra que podrà variar en funció dels resultats econòmics de 2021 a 2024. Amb aquesta operació, LLYC triplica la seva dimensió a Mèxic i reforça l’aposta per l’àrea de deep digital business, on convergeixen els seus serveis de data analytics, deep learning, influència i màrqueting digital.

Els socis fundadors de Beso, José Beker i Federico Isuani, continuaran tenint participació i estaran al capdavant del negoci d’aquesta agència creativa data-predictive. A més, s’incorporaran a l’equip de deep digital business global de LLYC.

“L’adquisició de Beso suposa un pas decisiu en la nostra estratègia de creixement, en l’aposta que fem des de LLYC pensant en els nostres clients: creativitat, tecnologia i innovació. Beso ens aporta valor afegit i porta el nostre mateix ADN emprenedor”, apunta José Antonio Llorente, soci fundador i president de LLYC.

“Aquesta operació ens permet fer un salt qualitatiu fonamental per ampliar els serveis de deep digital business de LLYC. Amb la seva experiència en creativitat data-predictive i les seves capacitats en la definició i execució des dels digital command centers que despleguen per marques de primer nivell, complementen la nostra proposta d’acompanyament en el viatge digital de tots els nostres clients “, assegura Adolfo Corujo, soci i director d’estratègia i innovació de LLYC.

Plans de creixement

La compra d’accions de Beso s’emmarca en el projecte de creixement de Llorente y Cuenca, amb el qual vol duplicar la seva mida en cinc anys. Amb aquest objectiu, la consultoria de comunicació i afers públics amb seu a Barcelona està realitzant un pla selectiu d’adquisicions de companyies que operen en àrees considerades clau (creativitat, innovació, tecnologia) o mercats estratègics (Espanya, Mèxic o Brasil).

La de Beso és la tercera compra d’aquest 2021, després de la consultora de màrqueting digital Apache i de l’agència de publicitat China. En els darrers cinc exercicis, LLYC ha completat la integració d’Impossible Tellers (2015), S/A Comunicaçao (2015), EDF (2015), Arenalia, Diplolicy (2018) i Factor C (2020).