Jordi Font, Gerard Romero, Cristina Villà i Adrià Barrio (foto: Col·legi de Màrqueting i la Comunicació).

El Palau Robert de Barcelona ha acollit aquest dijous una nova sessió del cicle El Mirador Indiscret del Col·legi de Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, sota el títol Del comandament a l’stream: teixint narratives audiovisuals en català. Durant la sessió s’ha refermat que la creació de continguts en català és un nínxol d’oportunitats per als influenciadors.

En el darrer Mirador de l’any han participat Jordi Font, CEO i director de negoci de Crisàlide; Cristina Villà, directora d’innovació, recerca i estratègia digital de 3Cat, i Gerard Romero, periodista, streamer i fundador de Jijantes, moderats per Adrià Barrio, director general de l’agència Giny Comunicació.

Jordi Font ha començat la seva intervenció destacant la importància de la creació d’una comunitat, així com de posar el focus en la nova i necessària categoria d’influencers catalans per tal de fer que aquest talent pugui créixer. Segons ha assenyalat, les empreses han d’entendre que els perfils dels creadors són molt diferents i se’ls ha de donar llibertat, a l’hora que assessorament, perquè puguin desenvolupar tot el seu potencial. Font també ha destacat com a punt clau el control de la salut mental dels influenciadors per gestionar adequadament les emocions i la fama.

Per la seva part, Cristina Villà ha ressaltat que 3Cat vol ser la gran porta d’entrada pels continguts d’entreteniment en català, així com de la seva producció i creació. Villà ha dit que ha de ser una gran eina de país, i ha destacat que en un mes ja té més de 600.000 usuaris registrats. Segons ella, era molt important garantir que els canals i mitjans de la Corporació no solament no es canibalitzessin, sinó que es reforcessin. Villà també ha fet referència a la sostenibilitat, la diversitat de produccions i la creació de nous continguts com alguns dels principals reptes de futur en els quals ja estan treballant. Finalment, ha destacat la importància dels videojocs com una eina de cultura i un espai cap a on portar els continguts en català.

Gerard Romero, que ha intervingut per videoconferència, ha destacat el seu origen professional a la ràdio tradicional, fins que va decidir apostar per Twitch, on va veure l’oportunitat de crear comunitat a partir dels seguidors que tenia en altres xarxes socials. El periodista ha ressaltat que una de les claus del seu èxit va ser la constància inicial en aspectes com l’aportació d’informació i les connexions permanents. Segons ha dit, amb l’abundància actual d’streamers, el més rellevant és ser constant, original i molt professional. Romero també ha fet referència a la importància de la gestió de l’èxit, perquè és complicat acceptar com pot afectar en alguns aspectes de la vida personal.

La jornada ha acabat amb preguntes del públic assistent, on s’ha ressaltat la rellevància que té l’equilibri entre la marca personal i la marca editorial, la qual dona fiabilitat i prescripció dels continguts. A més, s’ha destacat que el moment actual és una molt bona oportunitat per als creadors de continguts en català perquè, tot i que disminueix l’opció de tenir un gran abast, augmenta la possibilitat de destacar entre l’oferta de continguts existent.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram