L’informe anual sobre màrqueting de Nielsen indica que només el 26% dels professionals confia plenament en les dades d’audiència. El treball també mostra que el 69% creu que les dades de primera mà són essencials per a les seves estratègies i campanyes, i el 72% considera que té accés a dades de qualitat.

Per a la realització de l’informe, titulat Era de la coordinació, es van enquestar entre desembre i gener gairebé 2.000 professionals del màrqueting a nivell mundial de diversos sectors, que gestionen pressupostos d’un milió de dòlars o més, i que centren la seva atenció en les estratègies de mitjans, tecnologia i mesurament.

El document constata que els professionals del màrqueting donen prioritat al digital, però que han tingut dificultats per mantenir-se al dia amb els canvis d’hàbits dels consumidors en els mitjans de comunicació durant els dos darrers anys.

El treball també il·lustra com els professionals necessiten confiar en les dades per centrar-se igual en la construcció de la marca i en la captació de clients. Les seves preocupacions essencials, diu, són la precisió de les dades, el mesurament i el retorn de la inversió.

L’enquesta també revela que les principals prioritats de les marques per al 2022 són l’augment de la consciència de marca, l’eliminació de les sitges de mesurament, el desenvolupament d’estratègies personalitzades, i una major orientació cap als objectius.