Antonio Traugott, Xavier Folguera, Angel Baturone, Daniel Condeminas, Laura Herrero, Alba Roig, Aleix Lagares, Josep M. Tribó, Berta Fola i Daniel Bargalló (foto: Col·legi del Màrqueting i la Comunicació).

El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrat aquest dijous una nova sessió de La Torradora (trobades en format d’esmorzar per aprofundir sobre l’actualitat i tendències del sector), la primera del nou curs, en aquesta ocasió sobre les perspectives de present i futur davant la els vaticinis d’una possible nova crisi econòmica.

En línies generals, els participants miren la situació actual amb optimisme, però també amb prudència donada la incertesa econòmica i social que hi ha nivell mundial. Amb tot, també s’insisteix en la necessitat de posar en valor la comunicació per a les marques.

En la sessió han participat Angel Baturone, director de vendes de Catalunya i Llevant de Clear Channel España; Daniel Bargalló, director executiu d’Interprofit; Aleix Lagares, marketing strategist & CEO d’Ayonow; Alba Roig, CCO d’Adsmurai; Josep Maria Tribó, SVP d’Acuityads EMEA & LATAM; Xavier Folguera, director d’Advertis; Laura Herrero, directora de comunicació de Barcelona Virtual, i Berta Fola, CEO de Carpe Diem Comunicación, moderats per Daniel Condeminas, consultor en comunicació i col·laborador de Comunicació 21.

Els ponents de La Torradora han indicat que, tot i la complicada situació econòmica, en les empreses del sector no s’ha percebut una gran davallada en el negoci i han aparegut nous projectes. Això sí, s’ha reconegut que inevitablement s’haurà de fer front a una pujada d’honoraris fruit de la situació global, de manera que caldrà treballar per posar en valor els avantatges que el servei de comunicació ofereix a les empreses.

Durant la sessió s’ha recordat que els darrers anys el sector ha demostrat una gran capacitat d’adaptació, especialment durant la pandèmia de la covid. Així doncs, malgrat les actuals incerteses, s’encara el futur amb optimisme, sense perdre la prudència, i amb el convenciment que els problemes que puguin sorgir es gestionaran i s’acabaran superant.

En la trobada també s’ha exposat que les marques no tenen la necessitat ni la possibilitat de realitzar grans inversions en comunicació, el que repercutirà en alguns mitjans, especialment els mass media. Alhora, això representarà una oportunitat per a d’altres àmbits, com l’exterior i el digital, que continuaran augmentant els seus nivells d’inversió.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram