Unides Podem ha presentat una Proposició de llei per reformar la Llei de publicitat i comunicació institucional de 2005 per iniciar el tràmit legislatiu. La proposta s’inspira en les demandes de la Plataforma de Mitjans Independents.

El grup confederal considera que l’actual sistema de repartiment publicitari és ineficaç, ja que les dades d’audiència són determinants. Això, diu, “perjudica greument” els  mitjans independents i les petites i mitjanes empreses. UP entén que es tracta d’un criteri “poc fiable”, ja que “molts mitjans estarien utilitzant mètodes d’agregació d’audiència que distorsionarien les dades obtingudes”.

Proposa noves mesures a tenir en compte

Unides Podem vol que en el repartiment del la publicitat institucional es tinguin en compte les mesures adoptades pels mitjans per garantir la igualtat efectiva entre dones i homes, la protecció de determinats col·lectius vulnerables, el nivell de transparència de la informació corporativa i de les dades mesuradores d’audiència, o el compliment de les obligacions deontològiques i professionals, entre d’altres.

“La proposta té l’objectiu de fomentar la pluralitat informativa i protegir el dret de la ciutadania a rebre una informació veraç, contrastada, respectuosa amb la igualtat de gènere i amb el periodisme de qualitat”, defensa Sofía Castañón, portaveu adjunta d’Unides Podem al Congrés.

“No pot ser que els criteris d’audiència, amb uns mesuradors més que qüestionables, siguin els que estiguin determinant a quines capçaleres informatives van els diners públics en publicitat institucional”, rebla Castañón.

La Plataforma de Mitjans Independents està formada per Alternativas Económicas, Carne Cruda, Catalunya Plural, Crític, CTXT, El Salto, La Marea, La Voz del Sur, Luzes, Mongolia, Nortes, Nueva Tribuna, Pikara Magazine, Praza Pública, i Público.