Mónica González, Rosa Tous, Laia Rogel i Maria Eugènia Gay (foto: Quim Miró).

La vicepresidenta corporativa de Tous, Rosa Tous, va posar l’empresa de joieria de Manresa com a exemple de reinventar-se en el món empresarial. “Hem de reil·lusionar el públic i enamorar-ne de nou, cal reconnectar amb la marca”, va assegurar durant el col·loqui sobre el poder de reinventar-se que va organitzar dimecres l’Associació Empresarial de Publicitat.

Tous va explicar el procés de transformació que va viure la companyia coincidint amb el seu centenari. “Quan portes anys fent les coses de la mateixa manera, cal replantejar-nos-ho. Érem una marca molt orientada al producte, ara cal posar l’atenció en el client”, va dir. A més de remodelar les instal·lacions, Tous va renovar el logotip, va convertir el popular os en 3D i va renovar les botigues. “Vam transformar la marca. Ara és audaç, creativa i amb sentit de l’humor”, va remarcar.

Connectar i proximitat amb la ciutadania

Foto: Quim Miró

En el col·loqui, la delegada del Govern espanyol a Catalunya, Maria Eugènia Gay, va subratllar la necessitat de l’administració pública de “connectar amb els ciutadans, conèixer les seves prioritats i mancances, aportar sensibilitat”. I va posar les xarxes socials com una eina per apropar-se als ciutadans: “Jo intento respondre tothom, és un sobreesforç afegit, però és una manera de connectar amb la gent, de ser propera”, va reconèixer Gay.

Finalment, la chief customer & marketing officer d’Allianz, Mónica González, va explicar el procés de transformació a l’empresa dedicada a les assegurances. El detonant va ser que “teníem una mitjana d’edat dels clients força alta”, va dir. A partir d’aquí, l’estratègia a Allianz va consistir a potenciar els continguts audiovisuals usant YouTube i les xarxes socials: “Hem connectat amb nous segments de públic de manera progressiva”, va explicar.

El col·loqui va tenir lloc a Juno House Barcelona, i va ser moderat per Laia Rogel, CEO de l’agència La Pometa, organitzadora de la sessió.