Sàpiens recull la història de la pràctica publicitària al país, des de mitjan del segle IX fins a l’actualitat, en una obra de dos volums, més de 600 pàgines i centenars d’imatges i il·lustracions.

Història de la publicitat de Catalunya es presenta com una obra divulgativa pensada per a tots els públics que vol reivindicar la importància del sector. El treball compta amb l’aportació de professionals i acadèmics com Joaquín Lorente, Raquel Pelta, Lluís Bassat, Rosa Romà, José Ángel Abancéns, Lluís Costa, Àngel Casas, Núria Riquelme o Enric Yarza, entre d’altres.

“La Història de la publicitat de Catalunya neix amb la voluntat d’analitzar els gairebé 150 anys de publicitat del país i de posar en valor l’important paper que el territori català ha tingut en el desenvolupament de l’activitat”, explica la directora editorial de l’obra.

“Aquestes pàgines permeten emmirallar la història de la publicitat de Catalunya amb la història de la publicitat europea i mundial, i evidencien que el patrimoni publicitari català és d’una riquesa incalculable”, afegeix.

Els continguts

El primer volum comença explicant els inicis de la professió, a mitjan segle XIX, un període en què la publicitat va anar prenent forma al voltant de l’expansió de la premsa escrita. També s’hi explica la relació entre el Modernisme i el cartellisme publicitari, el començament de l’associacionisme dins del sector, la primera publicitat a la ràdio o l’ús de propaganda durant la Guerra Civil.

El segon volum arrenca amb la revolució de la televisió i conté capítols que expliquen el boom creatiu dels anys 60, amb epicentre a Barcelona, així com el fort impacte dels Jocs Olímpics, pensats com una gran campanya de promoció de la ciutat i del país. Els darrers capítols se centren en la difusió per internet i arriben fins a l’actualitat, amb l’emergència de les xarxes socials i els nous llenguatges publicitaris del segle XXI.