Sergio Vicente (Barcelona, 1981) és periodista i juntament amb Laura Ruiz és cofundador de V3rtice, especialitzada com a agència de gabinets de premsa i relacions públiques. Llicenciat en Periodisme a la Universitat Autònoma de Barcelona, havia treballat des de la comunicació corporativa a Mediaset i Telecinco. Després de treballar en diferents agències, va embarcar-se fa deu anys amb el projecte de V3rtice. A Comunicació 21, Vicente reivindica les relacions públiques en la comunicació.

Com va sorgir el projecte de V3rtice?
Amb Laura Ruiz vam coincidir plegats treballant amb la família Sánchez Vicario. Jo gestionava els continguts de premsa i Ruiz les relacions públiques. Fruit d’aquest treball compartit vam creure que era una bona oportunitat posar en marxa un segell propi.

El fet que haguéssiu treballat en l’àmbit esportiu va ser un espai d’accés fàcil als inicis del projecte?
Sí, havia recollit un pòsit després de treballar molts anys en l’àmbit de l’esport. Treballàvem gestionant la comunicació de diverses federacions catalanes. Ara bé, poc a poc vam anar orientant el projecte cap a altres àmbits més transversals.

El 3 és un número especial per la vostra agència.
Apareix en la nostra marca perquè inicialment vam ser tres socis, però l’agència ha acabat abraçant tres àrees de treball diferenciades, cosa que també ens ha anat bé. Així, V3rtice treballa projectes de comunicació i premsa, digital, i disseny i visual.

Quin és el distintiu de l’agència?
La proximitat. Ens vam adonar que l’enviament de notes de premsa no tenia el seguiment desitjat ni els resultats esperats pels nostres clients. Aleshores vam fer un pas endavant i vam deixar de ser únicament una agència de comunicació per afegir-hi les relacions públiques. L’aposta és clara amb una estratègia basada en la relació one to one, de tu a tu.

En què es basa?
Els textos escrits –la nota de premsa de sempre– cada cop té menys penetració en els mitjans. De fet, actualment hi ha plataformes en línia que ofereixen aquest servei. Ara té més transcendència fer-ho directament amb grups reduïts de periodistes. L’estratègia consisteix en explicar-li el missatge, però fent-ho amb una relació directa i viva, que el qui acabarà sent el missatger ho acabi coneixent in situ.

El one to one seria una roda de premsa en petit comitè?
No, el one to one és un contacte directe entre el client i el periodista. D’aquesta manera, el periodista pot fer les preguntes que cregui convenients de forma personalitzada. És un tracte 50-50. Aquesta trobada té un valor i aquest és el que aportem com agència.

“Volem créixer internacionalment i Portugal és el mercat on volem posar-hi els dos peus”

La tercera pota que heu incorporat a l’agència és tot l’aspecte digital. Quin és l’enfocament ?
Són continguts exclusivament dedicats al vídeo. Actualment hem fet una gran aposta per la digitalització dels seus serveis i el màrqueting digital, que es troba en plena expansió. Ara bé, tot i que l’auge de l’àrea digital i audiovisual és evident, la nostra palanca continuen sent les relacions públiques.

Com es pot ser transcendent en l’àmbit digital?
Tenint molt clar a qui vols dirigir el missatge. Actualment hi ha molts canals i molta varietat. Per això, és prioritari fixar l’audiència, a qui va dirigida la campanya. Si com a client vols adreçar-te a un públic adolescent, TikTok o Instagram seran els canals que tindran més repercussió, perquè són els qui les consumeixen.

V3rtice va créixer territorialment fa cinc anys amb una oficina a Madrid. Calia ser-hi?
Sí, vam veure clar que només amb Barcelona et perdies bona part d’un mercat molt potent que és a Madrid, diria que el 90% del mercat és allà. I és una oficina molt enfocada a les relacions públiques, que és l’especialitat de Madrid. Hi ha clients internacionals que captem a Barcelona, però volen cobertura nacional. Per això havíem de ser a Madrid, per seguir creixent, i ens ha anat molt bé.

Com s’ha viscut la pandèmia a l’agència?
Vam néixer sortint d’una crisi i celebrem els nostres deu anys sortint-ne d’una altra. I en ambdues vam sortir reforçats. És evident que ens ha afectat a tots, però hem tingut la sort que arribem a diferents mercats i això ens ha permès trobar-nos en expansió, especialment en l’offline, que deien que s’havia de morir i està molt a l’alça.

Que n’heu après de la pandèmia?
A treballar i a dissenyar projectes amb terminis més curts, a treballar les campanyes i les estratègies dia a dia. Ara bé, semblava que hi haurien certs canvis en la manera de treballar que, un cop tots hem tornat a la rutina, no s’han produït.

Quins serien els reptes?
Ara que celebrem 10 anys, tenim clar que volem créixer internacionalment i Portugal és el mercat on volem posar-hi els dos peus. Ara bé, la prioritat de l’agència és convertir-se una marca més activa, digital i moderna, capaç de reflectir els valors digitals, creatius i estratègics que han caracteritzat V3rtice durant una dècada.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram