comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció | Actualitzat el 13 Novembre 2015 a les 16:40

L’article Diaris espanyols lluiten per sobreviure a les pressions econòmiques i polítiques, publicat al New York Times en l’edició del passat 6 de novembre i traduït a l’espanyol per a l’edició digital América quatre dies després, no ha estat molt ben paït a El País. Tot i recollir el testimoni del seu director, Antonio Caño, i el president executiu de Prisa, Juan Luis Cebrián, el diari no en surt molt ben parat –no és l’únic mitjà.

I és que, malgrat la llarga i estreta relació entre ambdues capçaleres, al corresponsal del NYT a Madrid no li va tremolar el pols a l’hora d’escriure l’article i deixar en entredit la independència d’El País, ni tampoc al diari nord-americà a l’hora de publicar-lo.

La resposta ha estat expeditiva. El País va deixar d’inserir en l’edició d’aquest dijous el suplement setmanal de 12 pàgines amb continguts del New York Times, cosa que feia des del maig de 2004. La col·laboració s’ha cancel·lat de manera definitiva, segons confirmaven fonts de Prisa a infoLibre.

A més, es revenjava amb un article titulat Els problemes econòmics limiten l’expansió del New York Times (naturalment també traduït a l’anglès). El text analitza les dificultats financeres del diari estat-unidenc, remarca elseu deute de 430 milions de dòlars (molt inferior als 1.800 d’El País) i posa en dubte la independència davant la possibilitat d’obrir-se camí a Mèxic i que el seu principal accionista sigui el magnat Carlos Slim: “Aquesta vinculació ha suscitat dubtes sobre la dificultat per a The New York Times de mantenir la seva línia editorial independent amb un accionista de tanta influència en el país en què tindrà una nova edició”, afirma El País.

Aquesta, però, no ha estat l’única mesura que ha pres El País. Dies enrere va prescindir de la columna setmanal que des del 1994 publicava el periodista Miguel Ángel Aguilar pels comentaris que aquest feia en l’article del NYT.

“Treballar en El País era el somni de qualsevol periodista espanyol”, afirmava Aguilar. “Però ara hi ha gent tan exasperada que està marxant, de vegades fins i tot amb la sensació que la situació ha assolit nivells de censura”, afegia al final del reportatge.

El cap d’opinió del diari, José Manuel Calvo, va notificar-li que prescindien de la seva columna per tal de “alliberar-lo de la pressió que denunciava en l’article”, Segons explicaven fonts de l’entorn del periodista a infoLibre

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

La Guàrdia Civil denuncia Mònica Terribas

La Unió d'Oficials de la Guàrdia Civil ha denunciat Mònica Terribas, directora d'El matí de [...]

El Govern sotmet a informació pública el decret per regular els mitjans comunitaris

El projecte de Decret dels serveis de comunicació audiovisual comunitaris sense ànim de lucre [...]

Periodistes de TVE Catalunya denuncien la manipulació als informatius per l'1-O

El Consell d'Informatius de TVE ha rebut queixes de professionals del centre de producció de [...]

TV3 crea un observatori de tendències i innovació

Televisió de Catalunya ha posat en marxa el Laboratori de Formats, un observatori de noves [...]

La premsa local mallorquina se solidaritza amb els mitjans catalans

L'Associació de Premsa Forana de Mallorca ha mostrat la seva solidaritat amb els mitjans de [...]

Mediapro adquireix el grup Tres60

Mediapro i el fons de capital risc HIG Europe han tancat un acord per a la compravenda de [...]

200 periodistes es manifesten per la llibertat de premsa

Aquest dijous al vespre, uns 200 professionals de la informació es van concentrar en defensa [...]

L'elecció de la direcció de RTVE recupera el consens

Finalment no hi ha hagut pinça PP-PSOE. El Congrés ha aprovat un nou sistema d'elecció de la [...]

Els periodistes valencians i andorrans condemnen les 'coaccions' als homòlegs catalans

La Unió de Periodistes Valencians i l'Associació dels Professionals de la Comunicació [...]

TV3 és líder destacada amb la cobertura de l'operació antireferèndum

TV3 va liderar l'audiència de dimecres de forma destacada amb la cobertura de l'operació [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

1 Octubre - Referèndum
Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.