Després de tancar el 2015 amb beneficis, cosa que no passava des del 2009, Vocento torna a les pèrdues en l’arrencada de l’any. En els primers tres mesos, el grup ha obtingut unes pèrdues netes de 9,023 milions d’euros, quintuplicant els 1,721 milions negatius assolits durant el mateix període de 2015. Pel que fa al resultat d’explotació, Vocento registra unes pèrdues de 7,420 milions d’euros, quan l’any passat va tenir un benefici de 820.000 euros.

En el primer trimestre de 2016, el grup ha reduït els ingressos un 7%, passant dels 114,936 milions d’euros de l’any passat a 106,865. En aquest àmbit, els ingressos publicitaris cauen un 7,1% (fins als 36,385 milions d’euros) i els de la venda d’exemplars ho fan un 5,1% (46,502 milions), mentre que en altres ingressos (audiovisuals i promocions) la baixada és del 10,5% (23,977 milions).

Pel que fa a les despeses d’explotació de Vocento (sense amortitzacions), els primers tres mesos han estat de 109,645 milions d’euros, un increment del 0,7% respecte els 108,907 milions del mateix període de 2015.

Per unitats de negoci, els mitjans impresos registren unes pèrdues d’explotació de 3,321 milions d’euros, en contrast amb els 3,050 de benefici de l’any passat. En concret, ABC obté unes pèrdues de 3,932 milions (incrementen un 81,1%) i els suplements i les revistes de 636.000 euros (un 76%), mentre que els diaris regionals registren un benefici de 1,246 milions (una davallada del 77,7%).

Per la seva part, la divisió audiovisual de Vocento assoleix un benefici d’explotació de 2,213 milions, un 41% més que els 1.570 de 2015. En aquest cas, la TDT obté un resultat positiu d’1,433 milions (+27,4%), la ràdio de 640.000 euros (-1,8%), i els continguts de 140.000 euros (el 2015 va registrar unes pèrdues de 207.000 euros). 

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram