El consistori barceloní ha fixat la despesa publicitària en un màxim de 10 milions d’euros anuals, xifra que representa una reducció del 31,8% en comparació a l’any passat, i del 39,57% respecte el 2014. Així ho determina una instrucció ara aprovada on es vincula la partida de publicitat a l’acord marc d’homologació de mitjans.

De fet, la retallada de la inversió publicitària ja es va iniciar amb el canvi de govern. Entre gener i juny de 2015, l’Ajuntament de Barcelona va fer una despesa en publicitat de 9,7 milions d’euros, mentre que de juliol a desembre va baixar fins als 4,9 milions, la meitat que en el segon semestre de 2014.

La Direcció de Comunicació coordinarà tota la publicitat

La instrucció aprovada pel consistori també estableix que, a partir d’ara, la Direcció de Comunicació centralitzi tota la despesa publicitària. D’aquesta manera, el departament dirigit per Águeda Bañón coordinarà i planificarà totes les campanyes i les necessitats comunicatives de l’Ajuntament de Barcelona i els seus ens.

L’objectiu és donar “unitat i coherència” a la comunicació institucional, establir un calendari de campanyes, i evitar la duplicitat i la dispersió dels missatges. Segons el consistori, a banda d’un major control de la despesa, la centralització permetrà tenir una visió global i orientar la comunicació al servei, la difusió d’esdeveniments d’interès col·lectiu i les campanyes específiques i de sensibilització ciutadana.

Desviació publicitària

En la revisió de la publicitat institucional, l’actual equip de govern ha comprovat que, en l’anterior mandat, a banda de la partida inclosa en la Direcció de Comunicació, també hi havia despesa per aquest concepte a través d’altres ens municipals com Barcelona Activa o BSM. Això, assenyala, dificultava controlar amb exactitud la despesa global de publicitat que feia l’Ajuntament.

Aquesta revisió també ha permès xifrar la desviació publicitària dels darrers quatre anys. El 2012 es van facturar en publicitat 11.756.487,34 euros, el que representa una desviació del 22,91% respecte el pressupostat; l’any següent van ser 12.528.961,56 euros, un increment del 30,99%; el 2014 es van invertir 16.549.018,06 euros, un 30,29% més, i l’exercici passat es van facturar 14.663.574,22 euros, amb una desviació del 12,45% respecte al pressupostat. 

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram