Malgrat el degoteig d’expedients i sancions, Mediaset i Atresmedia continuen amb els seus excessos publicitaris, segons la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència. L’ens regulador acaba d’incoar un nou expedient a cada grup per superar el límit de temps permès d’emissió d’anuncis. Segons la CNMC, l’incompliment de Mediaset va tenir lloc entre gener i maig de 2016 als canals Telecinco, Cuatro, Divinity i Energy, mentre que el d’Atresmedia s’hauria produït durant el mateix període a Antena 3.

La Llei general de comunicació audiovisual estableix que el límit de missatges publicitaris i de televenda és de 12 minuts per hora natural, excloent el patrocini i l’emplaçament de producte. A més, també s’exclou la telepromoció quan aquesta tingui una durada “clarament superior” a la d’un missatge publicitari, i el conjunt de telepromocions no superi els 36 minuts per dia ni els 3 minuts per hora. A banda, el temps dedicat les autopromocions no poden superar els 5 minuts per hora. 

Ara s’obre un període màxim de sis mesos per a la instrucció de l’expedient i la seva resolució. 

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram