Al setembre, eldiario.es va fer quatre anys de vida, durant els quals encara no ha conegut els números vermells i es manté sostenible i sense deutes. Enguany, en el primer semestre, el nadiu digital va obtenir uns beneficis abans d’impostos de 358.907 euros, un 77,57% més que els 202.116 euros assolits en el mateix període de 2015.

Els primers sis mesos, eldiario.es va registrar uns ingressos d’1.727.084 euros, un increment del 47,65% respecte l’any passat, mentre que les despeses van ser d’1.368.177 euros, un 41,4% més.

Dels ingressos, els que més incrementen són els provinents dels subscriptors i socis amb 541.721 euros, un 71,27% més que els 316.296 euros registrats el primer semestre de 2015. A banda, la primera meitat de l’any eldiario.es va facturar 1.019.789 euros per publicitat (+20,63%); 10.810 per les vendes a de la seva revista impresa (+34,87%), i 154.764 euros per patrocinis i beques de fundacions i ONG. D’aquesta darrera partida, 120.000 euros corresponen al fons d’innovació del projecte Digital News Initiative de Google.

El director d’eldiario.es, Ignacio Escolar, assenyala que l’exercici es tancarà amb beneficis i una facturació superior als 3 milions d’euros, el triple que el 2013 (el seu primer any complet).

“Seguirem invertint aquests diners en contractar més periodistes, millorar les condicions salarials dels que ja tenim i ampliar les nostres cobertures i seccions, però serem prudents en el nostre creixement”, afirma Escolar. “A eldiario.es estem obsessionats amb mantenir-nos com un mitjà rendible, perquè sabem que, en la nostra solvència econòmica, ens juguem el nostre major patrimoni: la nostra independència editorial”, afegeix. 

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram