El Col·legi de Periodistes de Catalunya ha fet públics els guanyadors de la vuitena edició dels Premis Gabinets de Comunicació: la periodista Cristina Gallach, responsable de comunicació de l’ONU; la Universitat Rovira i Virgili, i la Diputació de Barcelona. Els guardons es lliuraran l’11 de novembre en el marc del recuperat Congrés de Periodistes de Catalunya.

Enguany, el Premi Portaveu 2015, atorgat amb el vot dels col·legiats, ha estat per a la periodista Cristina Gallach, que compta amb una àmplia experiència professional que abasta diferents àmbits: premsa, ràdio, televisió, agències, corporativa i periodisme de fonts. Gallach va iniciar la seva trajectòria a El 9 Nou i va continuar a TVE, Catalunya Ràdio i els diaris El Noticiero Universal, l’Avui, El Periódico i Efe. Posteriorment va passar a treballar com cap de premsa de Javier Solana, primer quan era secretari general de l’OTAN, i després com a alt representant de política exterior i seguretat de la Unió Europea. Des de desembre de 2014 és secretària general adjunta del departament de comunicacions i informació pública de Nacions Unides.

Per altra banda, el jurat ha atorgat el premi al millor pla de comunicació a Constituir una comunitat comunicativa, presentat per Montserrat Cartañà, Cristina Mallo, Javier Polinario, Berta Ramos i Ignasi Soler, de la Universitat Rovira i Virgili. El jurat ha valorat “l’excel·lent tasca de coherència, creativitat, i transversalitat realitzat, així com la globalitat i complexitat del pla, que aprofita la feina de coordinació del gabinet de premsa i comunicació per canalitzar tot el potencial de les tecnologies digitals i les xarxes socials i posar-les al servei de la institució i la societat”. El veredicte també en destaca “la creació descentralitzada de continguts, protocols i procediments” que aporta el pla, la qual cosa considera “són una mostra de coherència en la comunicació de tota la Universitat, i n’incrementen la seva reputació”.

Finalment, el pla Guanyem salut, presentat per la col·legiada Ethel Paricio, de la Diputació de Barcelona, ha estat distingit com a millor estratègia de comunicació interna. El jurat en valora “la proposta de l’estratègia, els resultats assolits, la implicació tant de diferents àrees, que han treballat de manera transversal, com de les persones, que s’han fet seus els objectius per modificar hàbits i aconseguir viure d’una manera més saludable”. També s’han valorat de manera especial les accions que s’han dut a terme per aconseguir la participació directa, aprofitant els recursos interns i ajustant al màxim el pressupost. El veredicte destaca que “la definició d’uns missatges molt concrets han facilitat centrar l’interès de la campanya, aconseguint una bona difusió i un ampli coneixement, tant en les accions proposades com en l’aparició en alguns dels elements de difusió de la campanya”.

 

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram