comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció | Actualitzat el 12 Novembre 2016 a les 09:52

La direcció de Televisió de Catalunya treballa en tres línies d’actuació per capgirar la tendència a la baixa de les audiències i aconseguir que la graella sigui més competitiva. En la comissió de control de la CCMA d’aquest divendres, el director de TV3, Jaume Peral, va admetre que l’actual graella comença a donar “signes de desgast i debilitat” després de no haver-se renovat des de 2009.

Per recuperar audiència, a curt termini, TV3 emetrà diversos especials d’espais d’èxit del canal, com El foraster i Merlí, a més d’un programa de Cap d’Any que no es basarà en “refregits”, a diferència dels darrers anys. I a mig termini, per a la primera meitat de 2017, es treballa en la renovació d’algunes franges que “estan fallant”, per exemple en el concurs que substituirà El gran dictat, que s’acomiada al Nadal.

La tercera línia d’actuació és a llarg termini i consisteix en una revisió de les graelles de tots canals de TVC “de dalt a baix” amb l’objectiu d’atreure nous públics i impulsar una renovació generacional. Jaume Peral va afirmar que es repensaran totes les franges “sense complexos” i que, malgrat aquesta revisió no implica que es capgiri la programació “del tot”, sí s’assumiran els riscos que es considerin.

19 milions més per a nous continguts

Abans de conèixer-se el resultat d’aquesta profunda revisió de les graelles, però, la direcció ja té en ment diverses necessitats per ser més competitius. Segons Jaume Peral, TVC necessita que el pressupost per al 2017 s’incrementi en 19 milions d’euros, els quals es destinarien íntegrament a nous continguts.

En la seva compareixença, Peral va desglossar a què es destinarien aquests diners: 2,7 milions a una nova sèrie per al prime time; 2 milions per a una sitcom amb una durada de dos trimestres; 2,3 milions per a un programa d’entreteniment de dues hores per al prime time; uns 3 milions d’euros per a un late show diari o setmanal; 3 milions més que es destinarien a una sèrie per a les tardes de TV3 i a produccions cinematogràfiques per al canal 33; 1,1 milions per a un programa d’entreteniment per a les tardes d’estiu; 2,5 milions que s’invertirien en nous continguts culturals tant per a TV3 com per al 33, i 2 milions d’euros més per adquirir noves sèries infantils del canal Super3. 

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

Sanchis vol donar més agilitat al 'mamut' de TV3

En les primeres declaracions com a nou director de TV3, Vicent Sanchis ja va apuntar que un [...]

La residència Faber ofereix una estada a professionals per desenvolupar projectes periodístics

La residència interdisciplinària Faber d'Olot ha obert una convocatòria per realitzar una [...]

El Servei Meteorològic de Catalunya premia la tasca d''El Temps' de TV3

El Servei Meteorològic de Catalunya ha guardonat Televisió de Catalunya "en reconeixement a [...]

L'auge dels videojocs protagonitza les jornades tecnològiques del CAC

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya organitza el proper dimarts la novena sessió de les [...]

Heraldo negocia la compra de Lainformación.com

El grup Henneo, el nou nom que el grup Heraldo va adoptar al setembre, negocia la compra del [...]

Acció Cultural reclama la reciprocitat de TV i ràdios en llengua pròpia

Amb motiu de la diada del 25 d'abril, Acció Cultural del País Valencià ha decidit recuperar [...]

Prisa es proposa créixer en el sector dels mitjans quan vengui Santillana

El grup Prisa no es planteja "en cap cas" realitzar més desinversions un cop culmini el [...]

L'ICEC convoca subvencions a produccions audiovisuals per a TV

L'Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC) ha obert la convocatòria de dues línies [...]

TVE Catalunya i Ràdio 4 col·laboren en un programa de música en directe

RTVE estrena Músics, un programa de música en directe elaborat conjuntament per TVE Catalunya [...]

Minoria Absoluta estrena una plataforma de continguts per a les xarxes

El consum de vídeos curts a les xarxes segueix creixent, especialment entre el públic més [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.