comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció | Actualitzat el 12 Novembre 2016 a les 09:52

La direcció de Televisió de Catalunya treballa en tres línies d’actuació per capgirar la tendència a la baixa de les audiències i aconseguir que la graella sigui més competitiva. En la comissió de control de la CCMA d’aquest divendres, el director de TV3, Jaume Peral, va admetre que l’actual graella comença a donar “signes de desgast i debilitat” després de no haver-se renovat des de 2009.

Per recuperar audiència, a curt termini, TV3 emetrà diversos especials d’espais d’èxit del canal, com El foraster i Merlí, a més d’un programa de Cap d’Any que no es basarà en “refregits”, a diferència dels darrers anys. I a mig termini, per a la primera meitat de 2017, es treballa en la renovació d’algunes franges que “estan fallant”, per exemple en el concurs que substituirà El gran dictat, que s’acomiada al Nadal.

La tercera línia d’actuació és a llarg termini i consisteix en una revisió de les graelles de tots canals de TVC “de dalt a baix” amb l’objectiu d’atreure nous públics i impulsar una renovació generacional. Jaume Peral va afirmar que es repensaran totes les franges “sense complexos” i que, malgrat aquesta revisió no implica que es capgiri la programació “del tot”, sí s’assumiran els riscos que es considerin.

19 milions més per a nous continguts

Abans de conèixer-se el resultat d’aquesta profunda revisió de les graelles, però, la direcció ja té en ment diverses necessitats per ser més competitius. Segons Jaume Peral, TVC necessita que el pressupost per al 2017 s’incrementi en 19 milions d’euros, els quals es destinarien íntegrament a nous continguts.

En la seva compareixença, Peral va desglossar a què es destinarien aquests diners: 2,7 milions a una nova sèrie per al prime time; 2 milions per a una sitcom amb una durada de dos trimestres; 2,3 milions per a un programa d’entreteniment de dues hores per al prime time; uns 3 milions d’euros per a un late show diari o setmanal; 3 milions més que es destinarien a una sèrie per a les tardes de TV3 i a produccions cinematogràfiques per al canal 33; 1,1 milions per a un programa d’entreteniment per a les tardes d’estiu; 2,5 milions que s’invertirien en nous continguts culturals tant per a TV3 com per al 33, i 2 milions d’euros més per adquirir noves sèries infantils del canal Super3. 

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

Rosa Romà: "El paper segueix tenint una experiència molt més rellevant que un tuit"

"Som un perfil de país hipster: ens agrada anar per davant i sumar-nos al canvi", diu sobre [...]

El periodista Josep Maria Planes és nomenat manresà il·lustre

El ple de l'Ajuntament de Manresa va aprovar dijous la concessió al periodista Josep Maria [...]

El País deixa de publicar anuncis de contactes

El diari El País ja no publica anuncis de relax i prostitució en cap de les seves edicions [...]

Gol emetrà 'Las cloacas de Interior' per a tot l'Estat

Davant la manca d'interès de les televisions estatals per emetre Las cloacas de Interior, [...]

Una guia fomenta la visibilitat i la presència normalitzada del col·lectiu LGBTI als mitjans

El Consell de l'Audiovisual, el Col·legi de Periodistes i el Departament de Treball, Afers [...]

Presidència licita la gestió del portal SmartCatalonia

El Departament de la Presidència ha obert el procés de licitació del servei de gestió i [...]

Gencatgram fa visibles les dades i l'activitat dels canals digitals de la Generalitat

El Govern ha posat en marxa l'aplicació gencatgram, que registra en un mateix entorn totes [...]

El CAC constata el desequilibri en l'oferta televisiva i l'equilibri en la radiofònica

El CAC ha fet públic l'Informe de l'audiovisual a Catalunya 2016, el qual presenta una [...]

L'ONCE distingeix les retransmissions de futbol de Ràdio Olot

El jurat de l'onzena edició dels Premis Solidaris ONCE Catalunya ha decidit distingir el [...]

Gerard Romero i Elisenda Carod presentaran el 'Fricandó matiner' de RAC105

A partir del 4 de setembre, Gerard Romero i Elisenda Carod s'encarregaran de conduir la nova [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.