comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció | Actualitzat el 04 abril 2017 a les 11:03

Els dos canals privats de TDT en obert dirigits al públic infantil, Boing i Disney Channel, van superar els 750 anuncis al dia i els 30 per hora del 10 de novembre al 10 de desembre de 2016, coincidint en part amb la campanya de Nadal. Una concentració publicitària només superada –i no per molt– per les dues principals cadenes generalistes, Telecinco i Antena 3, segons recull un informe del Consell Audiovisual d'Andalusia.

En concret, durant el període analitzat, Antena 3 va encapçalar el rànquing d'insercions amb un total de 24.798 anuncis (800 per dia i 33 per hora). Per darrere van quedar Telecinco, amb 23.771 anuncis (767 per dia i 32 per hora); Boing, amb 23.469 espots (757 per dia i 32 per hora); i Disney Channel amb 23.26 insercions (750 per dia i 31 per hora).

Les següents cadenes ja es troben a força distància: Nova, amb 20.209 anuncis (652 per dia i 27 per hora); Neox, amb 19.537 (630 per dia i 26 per hora); Cuatro, amb 17.692 (571 per dia i 24 per hora), i laSexta, amb 16.833 anuncis (543 per dia i 23 per hora).

Reflexió sobre la sobreexposició

Per al CAA, aquesta pressió publicitària en els canals infantils tan propera a la de les televisions generalistes "exigeix una reflexió sobre les conseqüències que aquesta sobreexposició diària pot tenir sobre aquest grup de població especialment vulnerable". Entre elles, cita "el foment del consumisme des d'edats molt primerenques, l'assumpció d'estereotips, i l'adicció a les marques i productes que s'anuncien en televisió".

L'ens regulador andalús subratlla que Boing i Disney Channel reforcen la seva intensitat comercial els caps de setmana i en les franges horàries de major audiència infantil, que es corresponen amb el matí i la tarda.

Tot i que l'estudi analitza un període que coincideix amb part de la campanya de Nadal de joguines, el CAA remarca el nombre d'anuncis que emeten les cadenes infantils estatals la resta de l'any també és elevat. Així, en el conjunt 2015, Disney Channel va emetre uns 600 anuncis per dia, i Boing uns 500, ocupant els llocs 12è i 13è en el rànquing d'intensitat publicitària.

La Llei general de comunicació audiovisual només estableix limitacions sobre el contingut respecte als anuncis que s'emeten en horari protegit, però no preveu restriccions quantitatives per als canals infantils, regint els mateixos 12 minuts per hora que en les cadenes generalistes (a banda del patrocini, l'emplaçament de producte i la telepromoció si aquesta última no supera els tres minuts per hora).

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

Mor el cantautor i comunicador Pere Tapias

La matinada d'aquest dissabte ha mort als 70 anys el cantautor, gastrònom i locutor de ràdio [...]

APPEC i ACPC mantenen la Federació d'Associacions d'Editors

La sortida de l'AMIC planteja un nou escenari per a la Federació d'Associacions d'Editors de [...]

Amazon Prime Now distribuirà els diaris de Prisa

El País, Cinco Días i As comptaran amb una nova forma de distribució gràcies al servei de [...]

El CAC ordena a 8tv que cessi l'emissió d'un anunci d'ulleres autograduables

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya ha ordenat a 8tv el cessament de l'emissió d'un [...]

Primavera Sound premia el periodisme musical de Pitchfork

El portal d'informació musical Pitchfork ha estat distingit amb la quarta edició del [...]

Esplugues licita l'elaboració de la publicació 'L'agenda cultural'

L'Ajuntament d'Esplugues ha obert un procés de licitació per contractar el servei de [...]

'Nit i dia' arriba als EUA i el Regne Unit

La sèrie Nit i dia, emesa per TV3 i produïda per Mediapro, es podrà veure als Estats Units i [...]

Marhuenda nega haver coaccionat Cifuenes

El director de La Razón, Francisco Marhuenda, ha defensat que "mai" va pressionar la [...]

ElNacional.cat llança EnBlau, un web de notícies del cor i virals

13 mesos després de néixer, ElNacional.cat ha posat en marxa EnBlau, un espai web amb [...]

Obren expedient a Atresmedia per possible 'extralimitació' d'emplaçament publicitari

La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència ha obert un expedient sancionador contra [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.