comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció | Actualitzat el 04 abril 2017 a les 11:03

Els dos canals privats de TDT en obert dirigits al públic infantil, Boing i Disney Channel, van superar els 750 anuncis al dia i els 30 per hora del 10 de novembre al 10 de desembre de 2016, coincidint en part amb la campanya de Nadal. Una concentració publicitària només superada –i no per molt– per les dues principals cadenes generalistes, Telecinco i Antena 3, segons recull un informe del Consell Audiovisual d'Andalusia.

En concret, durant el període analitzat, Antena 3 va encapçalar el rànquing d'insercions amb un total de 24.798 anuncis (800 per dia i 33 per hora). Per darrere van quedar Telecinco, amb 23.771 anuncis (767 per dia i 32 per hora); Boing, amb 23.469 espots (757 per dia i 32 per hora); i Disney Channel amb 23.26 insercions (750 per dia i 31 per hora).

Les següents cadenes ja es troben a força distància: Nova, amb 20.209 anuncis (652 per dia i 27 per hora); Neox, amb 19.537 (630 per dia i 26 per hora); Cuatro, amb 17.692 (571 per dia i 24 per hora), i laSexta, amb 16.833 anuncis (543 per dia i 23 per hora).

Reflexió sobre la sobreexposició

Per al CAA, aquesta pressió publicitària en els canals infantils tan propera a la de les televisions generalistes "exigeix una reflexió sobre les conseqüències que aquesta sobreexposició diària pot tenir sobre aquest grup de població especialment vulnerable". Entre elles, cita "el foment del consumisme des d'edats molt primerenques, l'assumpció d'estereotips, i l'adicció a les marques i productes que s'anuncien en televisió".

L'ens regulador andalús subratlla que Boing i Disney Channel reforcen la seva intensitat comercial els caps de setmana i en les franges horàries de major audiència infantil, que es corresponen amb el matí i la tarda.

Tot i que l'estudi analitza un període que coincideix amb part de la campanya de Nadal de joguines, el CAA remarca el nombre d'anuncis que emeten les cadenes infantils estatals la resta de l'any també és elevat. Així, en el conjunt 2015, Disney Channel va emetre uns 600 anuncis per dia, i Boing uns 500, ocupant els llocs 12è i 13è en el rànquing d'intensitat publicitària.

La Llei general de comunicació audiovisual només estableix limitacions sobre el contingut respecte als anuncis que s'emeten en horari protegit, però no preveu restriccions quantitatives per als canals infantils, regint els mateixos 12 minuts per hora que en les cadenes generalistes (a banda del patrocini, l'emplaçament de producte i la telepromoció si aquesta última no supera els tres minuts per hora).

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

La UPF analitza el procés català a la premsa internacional

El Grup de Recerca en Comunicació Política, Mitjans i Democràcia de la Universitat Pompeu [...]

El Consell aprova un pressupost de 36,8 milions per als mitjans de la CVMC

L'Executiu valencià ha donat el vistiplau al pressupost per al 2017 de la Societat de Mitjans [...]

IB3 retira la programació musical nocturna per "prudència"

La direcció d'IB3 ha retirat de la graella la programació musical que emetia de matinada, [...]

Promouen mocions als ajuntaments per reclamar l'espai de comunicació en català

La xarxa d'entitats Enllaçats per la Llengua s'ha fixat com a principal objectiu del segon [...]

Antoni Armengol presenta el llibre 'Mestre de l'entrevista'

El Col·legi de Periodistes de Catalunya acull aquest dilluns a les 19 h, la presentació del [...]

Es presenten 8.889 candidatures per a 62 llocs de treball a la CVMC

Les borses per a la contractació laboral temporal de diferents categories professionals i [...]

El Congrés aprova escollir el president de RTVE per concurs públic

El Congrés dels Diputats ha aprovat la proposició de llei per modificar el sistema d'elecció [...]

VilaWeb llança una edició nocturna imprimible

El proper 29 de juny, VilaWeb estrenarà un nou producte informatiu: VilaWeb Paper. Es tracta [...]

La Federació d'Editors internacionalitza els seus premis

La quarta edició dels premis de la Nit de les Revistes i la Premsa en Català presenten [...]

El Suprem avala que les 'telecos' fiancin RTVE

El Tribunal Suprem ha avalat que les operadores de telecomunicacions que ofereixen serveis [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.