comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció | Actualitzat el 10 Juliol 2017 a les 16:12

L'Audiència de Madrid ha confirmat les diligències obertes contra els periodistes Eduardo Inda, Esteban Urreiztieta, Santiago González i Casimiro García Abadillo, acusats dels delictes d'injúries i calúmnies per les informacions publicades el 2014 a El Mundo sobre l'anomenat cas Cuadrifolio. D'aquesta manera, rebutja el recurs d'apel·lació presentat pels quatre periodistaes contra la interlocutòria del Jutjat d'Instrucció número 7 de Madrid.

L'acusació demana una indemnització d'un milió d'euros per danys i perjudicis. Aquesta mateixa quantitat és la que Urreiztieta, González, Inda (ara director d'OK Diario) i García Abadillo (director d'El Independiente) van haver de depositar com a fiança. El diari també va haver de fer front a una fiança d'un milió com a responsable civil subsidiari.

Les informacions publicades per El Mundo acusaven Cuadrifolio de ser la Gürtel del PSOE. Segons el diari, la Junta de Castella-la Manxa havia contractat l'empresa per a l'organització d'esdeveniments perquè el PSOE es pogués finançar il·legalment mitjançant factures falses. La investigació que la Fiscalia va iniciar arran dels articles es va acabar arxivant.

El Jutjat d'Instrucció entén que les informacions d'El Mundo es van publicar “de forma no contrastada i infundada”. L'acusació afirma que, arran dels articles publicats pel diari d'Unidad Editorial, l'empresa va començar a perdre clients i va acabar tancant.

L'Audiència considera que la importància de la tasca dels mitjans de comunicació "no legitima ni les informacions amb qualificacions greument atemptatòries a l'honor i crèdit de persones concretas i determinades, que contenen errors contrastats en la instrucció i que no proven suficientment els fets que denuncien, escudant-se en 'fonts' que no poden revelar, el que d'admetre's sense més, es traduiria en la més absoluta indefensió per als afectats", segons recull Público.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

L'APIB considera un "mal precedent" que el Govern balear multi un article d'opinió

El Govern de les Balears ha obert un expedient sancionador al columnista Juan Antonio Horrach [...]

62 biblioteques d'estiu incorporen revistes de l'APPEC

62 biblioteques d'estiu catalanes (principalment bibliopiscines i biblioplatges) han [...]

Vocento refinança el seu deute amb els bancs

El grup Vocento ha arribat a un acord per millorar les condicions de part del finançament [...]

Rosa Romà: "El paper segueix tenint una experiència molt més rellevant que un tuit"

"Som un perfil de país hipster: ens agrada anar per davant i sumar-nos al canvi", diu sobre [...]

El periodista Josep Maria Planes és nomenat manresà il·lustre

El ple de l'Ajuntament de Manresa va aprovar dijous la concessió al periodista Josep Maria [...]

El País deixa de publicar anuncis de contactes

El diari El País ja no publica anuncis de relax i prostitució en cap de les seves edicions [...]

Gol emetrà 'Las cloacas de Interior' per a tot l'Estat

Davant la manca d'interès de les televisions estatals per emetre Las cloacas de Interior, [...]

Una guia fomenta la visibilitat i la presència normalitzada del col·lectiu LGBTI als mitjans

El Consell de l'Audiovisual, el Col·legi de Periodistes i el Departament de Treball, Afers [...]

Presidència licita la gestió del portal SmartCatalonia

El Departament de la Presidència ha obert el procés de licitació del servei de gestió i [...]

Gencatgram fa visibles les dades i l'activitat dels canals digitals de la Generalitat

El Govern ha posat en marxa l'aplicació gencatgram, que registra en un mateix entorn totes [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.