En els nou primers mesos de l’any, Vocento ha acumulat unes pèrdues de 4,804 milions d’euros, una millora del 38,1% respecte els 7,755 milions negatius registrats durant el mateix període de 2016. Per altra part, el grup obté unes pèrdues d’explotació d’1,133 milions, quan l’any passat va aconseguir un benefici és de 3,179 milions.

En el capítol d’ingressos, de gener a setembre Vocento ha facturat 309,228 milions d’euros, un 5,3% menys que els 326,642 de 2016, mentre que les despeses (sense amortitzacions) han estat de 292,874 milions, una reducció del 4,9% respecte els 307,835 de fa un any.

Pel que fa als ingressos, els de la venda d’exemplars s’han reduït en un 7,1% d’un any a l’altre (de 137,865 a 128,071 milions); els de la publicitat ho han fet un 1,5% (de 115,768 a 114,064 milions), i el concepte d’altres ingressos retrocedeix un 8,1% (de 73,010 a 67,094 milions).

Per àrea d’activitat, la premsa escrita obté uns beneficis d’explotació de 4,170 milions, un 46,9% menys que els 7,853 de 2016, amb uns ingressos de 263,875 milions (-6,4%). En aquest àmbit només obtenen un resultat d’explotació positiu els diaris regionals, amb 13,199 milions de benefici (+3,2%) i uns ingressos de 191,219 (-5,4%). Per la seva part, l’ABC registra un resultat negatiu de 7,510 milions d’euros (-68,2%) amb uns ingressos de 68,870 milions (-4,3%), mentre que suplements i revistes tripliquen les pèrdues fins als 1,518 milions amb uns ingressos de 18,669 milions (-9,2%).

Quant a l’àrea audiovisual, Vocento obté un benefici d’explotació de 3,414 milions d’euros, una caiguda del 44,4% respecte els 6,136 de fa un any, amb uns ingressos de 34,473 milions, un 0,5% més que els 34,307 de 2016. Aquí, el resultat d’explotació és positiu a la TDT, amb 3,715 milions (+3,5%) i uns ingressos de 19,892 (-5,1%); i a la ràdio, amb 1,892 milions (-4,2%) i uns ingressos de 3,045 (-1,5%). En canvi, en l’àmbit de continguts es registra un resultat negatiu de 2,193 milions, quan l’any passat va obtenir 311.000 euros de benefici, malgrat uns ingressos d’11,711 milions (+12,1%).

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram