Imprimeix

Redacció | Actualitzat el 08 Gener 2018 a les 14:21

Grupo Zeta ha anunciat el tancament de les revistes Interviú i Tiempo després de gairebé 42 i 36 anys. El principal motiu de la mesura és "la impossibilitat de seguir sostenint durant més temps les importants pèrdues generades" en els darrers anys per les dues històriques capçaleres a causa del "vertiginós descens" dels ingressos per vendes i publicitaris.

El grup xifra les pèrdues d'Ediciones Zeta (editora d'ambdues publicacions) en 7 milions d'euros en els últims cinc anys, amb una davallada de la difusió en el mateix període d'un 65%, que arriba al 80% si s'agafen els darrers deu anys.

El març de 1976, Antonio Asensio Pizarro va crear Ediciones Zeta amb un capital social de 500.000 pessetes, i el 22 de maig sortia Interviú, primera llavor del grup. El setmanari es va convertir en un referent del periodisme d'investigació a l'Estat i el seu èxit (alguns dels seus números van arribar al milió d'exemplars venuts) va permetre el creixement del grup amb el llançament de noves capçaleres.

Per la seva part, Tiempo va néixer com un suplement polític independent d'Interviú, però se'n va acabar independitzant. El seu primer número es va publicar el 17 de maig de 1982.

Tot i el tancament, Zeta mantindrà obert el web d'Interviú com a fons documental periodístic.

Transformació digital

Grupo Zeta explica que el 2018 concentrarà tots els seus esforços i recursos en "la necessària transformació digital a la qual s'encamina de forma accelerada el sector de la comunicació, per afrontar el futur amb el mateix èxit i rendibilitat que ha experimentat des de la seva creació".

Amb aquest propòsit, el 2017 el grup va vendre Ediciones B i va refinançar el seu deute amb els bancs, per tal "d'optimitzar els seus recursos i abocar-se en la potenciació dels actius periodístics de futur", sense perdre de vista la "rendibilitat i sostenibilitat econòmica".