comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció | Actualitzat el 10 Gener 2018 a les 18:05

La publicació-agenda cultural de Barcelona Butxaca tanca després de 18 anys i 8 mesos. Malgrat assegurar que la revista es troba en el seu "millor moment" i més anunciants que mai, els seus responsables prefereixen plegar ara amb un "bon regust de boca" abans de precipitr-se cap a "un possible final agònic". La decisió l'argumenten per dos motius: el "futur incert" a què s'enfronten els mitjans i la "precarietat" del sector cultural.

Sobre el primer, l'editora de Butxaca pronostica un "canvi de paradigma en el mercat de la publicitat que perjudica especialment els mitjans de proximitat i especialitzats", a causa d'un futur-present condicionat per algoritmes, big data, ad-blockers i el poder de grans plataformes digitals com Google i Facebook. "La diversificació del model de negoci dels mitjans de comunicació és l'única sortida que s'albira, mentre els gegants tecnològics es van fent amb una part cada cop més gran del pastís publicitari", apunta.

Respecte al segon motiu, els responsables de Butxaca expressen "un cert cansament acumulat en veure que la precarietat amb la qual el sector cultural sembla condemnat a conviure, lluny d'esvair-se, cada cop es fa més evident i estesa". A més, critiquen l'"escàs" reconeixement de l'aportació de la cultura a la societat: "Som testimonis de primera mà que el gran dinamisme cultural de la ciutat es deu més a l'entusiasme i esforç d'uns quants activistes apassionats que no pas al resultat d'unes polítiques públiques o el suport institucional", lamenten.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

El 'boom de la publicitat' protagonitza una exposició al Museu del Disseny

El Museu del Disseny de Barcelona ha programat l'exposició El boom de la publicitat. Reclams [...]

L'Institut Barcelona Esports licita la gestió del web i les xarxes socials

L'Institut Barcelona Esports ha obert el procés de licitació per adjudicar els serveis de [...]

Josep Vilar deixa el consell de govern de la CCMA

Nova vacant al consell de govern de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals. El [...]

La plantilla d'À Punt configura el seu primer comitè d'empresa

La plantilla de la Societat Anònima de Mitjans de Comunicació, l'empresa que gestiona À Punt [...]

El Periódico crea una xarxa d'expertes per assolir la paritat en els articles d'opinió

El diari El Periódico ha posat en marxa una xarxa d'expertes amb l'objectiu de millorar la [...]

Una jornada aborda l'assetjament a les dones periodistes a les xarxes

El Museu del Disseny de Barcelona acull aquest dimarts, a les 18 h, la jornada #assetjament [...]

'La Marató' bat rècords amb una recaptació de 10.715.430 euros

La 27a edició de La Marató de TV3 va acomiadar la transmissió a la 1.45 h de la matinada amb [...]

Movistar+ vol aprofundir en la producció de continguts en català

La producció de l'spin-off de Merlí per part de Movistar+ no serà una fet aïllat. O almenys [...]

La plantilla es mobilitza contra el pacte per renovar la CCMA

Els treballadors de TV3 i Catalunya Ràdio s'han mostrat contràris al pacte per renovar el [...]

Marta Ariño, nova presidenta de l'associació de revistes ARI

L'assemblea general de l'Associació de Revistes ha escollit per unanimitat Marta Ariño [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.