comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció | Actualitzat el 02 Febrer 2018 a les 19:34

Els programes L'altra ràdio, de Ràdio 4, i Cocodril Club, de Radio Marca, han posat en marxa una campanya per reclamar la creació d'un museu de la ràdio a Barcelona, la qual compta amb el suport d'un centenar d'emissores locals.

Els impulsors proposen que l'equipament sigui un centre "didàctic i lúdic" dedicat a preservar la memòria sonora del mitjà radiofònic, a la construcció d'un relat històric dels seus professionals, i al foment de l'ús del llenguatge sonor com a eina expressiva i creativa. La petició es fonamenta en la "gran tradició" que la ràdio té a Catalunya i la seva "contribució notable" a l'ús de la llengua catalana.

La iniciativa també exposa set possibles línies d'actuació del museu: recopilació del material sonor (programes, podcasts, etc.); personificació de la història mitjançant els grans noms de la ràdio; difusió de l'ús del llenguatge sonor com un element més de l'expressió i la creativitat dels ciutadans del segle XXI; recull arqueològic del material tècnic (receptors antics i aparells de baixa o alta freqüència); història de la ràdio i la distribució de l'àudio a internet i la telefonia mòbil com a mirall dels canvis a la societat; aplicació de la intel·ligència artificial a la ràdio i difusió de l'art sonor contemporani; i promoció de la radioafició.

El projecte es presentarà el 13 de febrer, Dia Mundial de la Ràdio, en el programa especial que L'altra ràdio dedicarà al mitjà des de la sala Jacint Verdaguer de l'Ateneu Barcelonès, de 19 a 21 h.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

Tornem el 31 d'agost

Amb motiu de les vacances d'estiu, el servei de notícies de Comunicació 21 romandrà inactiu [...]

La ràdio: un model d'èxit dels mitjans en català que va a més

En les dinàmiques de les audiències dels mitjans sempre destaca el fet que qui va primer [...]

Fake news, algoritmes i bombolles informatives centren el nou Quaderns del CAC

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya ha publicat el número 44 de Quaderns del CAC [...]

La CNMC adverteix els magazins d'Atresmedia i Mediaset pel tractament del 'cas Gabriel'

La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència ha requerit a Atresmedia i Mediaset perquè [...]

Convocat el 12è premi Paco Rabal de periodisme cultural

La Fundació AISGE (Artistes Intèrprets, Societat de Gestió) ha posat en marxa la 12a edició [...]

Rosa Mª Mateo recupera Fran Llorente com a director de projectes i estratègia de RTVE

L'administradora única provisional de RTVE, Rosa María Mateo, ha incorporat a la cúpula [...]

L'ICEC convoca cinc línies de subvencions per al foment de l'audiovisual

L'Institut Català de les Empreses Culturals ha obert la convocatòria de cinc línies de [...]

El CAC denega la modificació accionarial d'Olot TV

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya ha denegat l'autorització per a la modificació de [...]

De la ràdio per a tothom a la ràdio personal: el podcast

Si el vídeo viu profunds canvis pel que fa als hàbits de consum, que de mica en mica va [...]

La CCMA licita la creació de produccions audiovisuals de màrqueting

La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals ha obert el procés de licitació del servei de [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.