comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció | Actualitzat el 08 Febrer 2018 a les 07:00

Els treballadors de TV3 i Catalunya Ràdio i representants de diferents àmbits dels sector audiovisual es van concentrar dimecres a la tarda a Sant Joan Despí contra la reducció de pressupost en continguts per l'impacte de l'IVA que amenaça greument la producció i la programació dels mitjans públics, repercutint en tota la indústria audiovisual del país. Sota el lema, Més TV3, més Catalunya Ràdio, més audiovisual es van exigir solucions urgents per evitar "danys irreparables".

Les reclamacions van en dos sentits. Per una banda es demana a la direcció de la CCMA que aturi les retallades previstes en el pla de contenció per reduir les despeses, que es consideren "precipitades". Per l'altra, s'insta als representants polítics que compleixin les promeses electorals d'atendre amb una aportació extraordinària l'impacte sobrevingut de la nova despesa d'IVA en el pressupost de la Corporació.

En l'acte van intervenir Marta Fernández, degana del Col·legi Professional de l'Audiovisual; el corresponsal de la CCMA a Buenos Aires, Joan Biosca, acomiadat pel tancament de la corresponsalia; el president de PROA, Raimon Masllorens; la presidenta del comitè d'empresa de Catalunya Ràdio, Mercè Alcocer; Jordi Robirosa, redactor d'esports de TV3; el president de l'Associació d'Actors i Directors, Àlex Casanovas, i la presidenta del comitè d'empresa de TV3, Roser Mercadé.

Totes ells van coincidir en els "danys irreparables" que comportaran decisions "precipitades" d'eliminar programes, línies de producció i corresponsalies, i abandonar drets esportius.

"Si perdem la programació d'esports, si perdem la telenovel·la, si perdem els punts de vista que tenim des de les corresponsalies... estem perdent espai, estem perdent audiència, estem perdent credibilitat i també estem perdent entreteniment de qualitat. I aquests espais que es perden queden ocupats per altres ofertes", va alertar la presidenta del comitè d'empresa de TV3, Roser Mercadé.

"Abans de prendre aquestes decisions tan catastròfiques esperem que hi hagi un govern, esperem a saber quines línies d'actuació té aquest govern, perquè aquestes decisions que s'estan prenent possiblement siguin carregar-se tot un sector i carregar-se la televisió pública d'aquest país", va assenyalar el president de PROA, Raimon Masllorens.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

Tornem el 31 d'agost

Amb motiu de les vacances d'estiu, el servei de notícies de Comunicació 21 romandrà inactiu [...]

La ràdio: un model d'èxit dels mitjans en català que va a més

En les dinàmiques de les audiències dels mitjans sempre destaca el fet que qui va primer [...]

Fake news, algoritmes i bombolles informatives centren el nou Quaderns del CAC

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya ha publicat el número 44 de Quaderns del CAC [...]

La CNMC adverteix els magazins d'Atresmedia i Mediaset pel tractament del 'cas Gabriel'

La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència ha requerit a Atresmedia i Mediaset perquè [...]

Convocat el 12è premi Paco Rabal de periodisme cultural

La Fundació AISGE (Artistes Intèrprets, Societat de Gestió) ha posat en marxa la 12a edició [...]

Rosa Mª Mateo recupera Fran Llorente com a director de projectes i estratègia de RTVE

L'administradora única provisional de RTVE, Rosa María Mateo, ha incorporat a la cúpula [...]

L'ICEC convoca cinc línies de subvencions per al foment de l'audiovisual

L'Institut Català de les Empreses Culturals ha obert la convocatòria de cinc línies de [...]

El CAC denega la modificació accionarial d'Olot TV

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya ha denegat l'autorització per a la modificació de [...]

De la ràdio per a tothom a la ràdio personal: el podcast

Si el vídeo viu profunds canvis pel que fa als hàbits de consum, que de mica en mica va [...]

La CCMA licita la creació de produccions audiovisuals de màrqueting

La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals ha obert el procés de licitació del servei de [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.