comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció | Actualitzat el 12 abril 2018 a les 09:01

Nou episodi en el litigi que mantenen Jaume Roures i El País. El Jutjat de Primera Instància número 28 de Barcelona ha ordenat el diari a tornar a publicar la rectificació a un article de desembre de 2014 on assegurava que el director general de Mediapro tenia 250 milions en 150 comptes, un terç dels quals en paradisos fiscals. I a fer-ho, aquest cop, amb una rellevància similar i en diumenge.

El País ja va publicar una rectificació el passat desembre (després d'un ultimàtum judicial), però Mediapro va recórrer perquè no complia amb els requisits que establia la sentència judicial, que obligava a publicar-lo "sense comentaris ni postil·les", amb una rellevància semblant, amb el mateix tipus i mida de lletra, en portada i a la secció de Societat.

Ara el Jutjat dona la raó a Roures i Mediapro i assenyala que la rectificació de l'edició impresa no va tenir la mateixa rellevància ni difusió que l'article original. La sentència constata que el text es va publicar amb "una lletra inferior en mida a les dues notícies que la precedeixen a la pàgina, no solament en el titular, la qual cosa és prou significativa, sinó fins i tot en la lletra utilitzada en la redacció de la rectificació, en què fins i tot s'utilitza un tintat més escàs".

A més, assenyala que en la rectificació en la portada del diari el titular és Sentencia sense cap referència a la informació original, i que es va publicar un dijous, de manera que la rellevància obtinguda "no és la mateixa que la notícia inicial", que va sortir en diumenge.

A banda de demanar la rectificació de l'article, Mediapro, Jaume Roures i Tatxo Benet van presentar una querella contra El País per injúries, calúmnies i aportació de falsedat documental en judici, causa que encara es troba en curs.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

Convocat el concurs per escollir la nova cúpula de RTVE

El Butlletí Oficial de l'Estat ha publicat la convocatòria del concurs públic reactivat per [...]

Rubítv.cat s'integra a NacióDigital

A partir de l'agost, Rubítv.cat inicia una etapa integrant-se al grup NacióDigital, de manera [...]

El Govern remodela les bases de les subvencions a mitjans impresos i digitals

El Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya ha publicat les noves bases reguladores de [...]

L'Hospitalet licita el monitoratge televisiu de les informacions sobre la ciutat

L'Ajuntament de l'Hospitalet de Llobregat ha obert el procés de licitació per adjudicar el [...]

Rosa María Mateo opta a ser l'administradora única provisional de RTVE

El Govern espanyol ha proposat que la periodista Rosa María Mateo sigui l'administradora [...]

Barcelona i l'ISE segellen l'arribada de la fira audiovisual

El Saló de Cent de Barcelona ha acollit aquest dijous la presentació oficial de l'acord per [...]

Bernat Barrachina, nou responsable de comunicació de l'Ajuntament de Badalona

El periodista Bernat Barrachina Hernández es va incorporar el 13 de juliol com a nou [...]

El web d'El Periódico creix un 43% en un any

Les edicions digitals d'El Periódico van registrar al juny 13.535 usuaris únics en el conjunt [...]

El CAC dona per bo el tractament de TV3 a la filtració de la conversa de Lluís Salvadó

El ple del Consell de l'Audiovisual de Catalunya ha aprovat el tractament informatiu de TV3 [...]

El CAC constata la necessitat d'un contracte programa per a la CCMA

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya ha fet públic l'Informe de l'audiovisual a Catalunya [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.