comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció | Actualitzat el 05 Juliol 2018 a les 16:56

Atresmedia ha anunciat que, a partir de la propera temporada, totes les seves noves sèries de ficció originals tindran una durada de 50 minuts per episodi, el que implica una reducció d'uns 20 minuts respecte a l'habitual, i que les emissions de nous capítols finalitzin abans de mitjanit. La mesura, que es començarà a visibilitzar a principis de 2019, trenca amb la dinàmica de les sèries de les televisions en obert a l'Estat (sitcoms a banda) i s'acosta als estàndards internacionals.

"Amb aquesta decisió marquem la pauta del sector amb una mesura inèdita a Espanya i que obligarà el mercat a reajustar les seves propostes", assegura Carlos Fernández, director de continguts d'Atresmedia TV. Segurament, aviat veurem la resta d'operadors adoptant decisions similars per poder ser més competitius. La comparació entre sèries de 70 i 50 minuts obligarà al reposicionament de tots", afegeix.

El grup també assenyala que amb la reducció de minuts dona resposta a la demanda d'espectadors, crítica televisiva i creadors (guionistes, directors, actors, productors). Però hi ha una altra raó de pes: l'adaptació de la durada a l'estàndard internacional persegueix potenciar la venda de les produccions fora del mercat espanyol i allargar-ne així la vida econòmica.

Atresmedia ja ha exportat títols com Gran Hotel, El Barco, El internado, Vis a vis, Velvet, El tiempo entre costuras, Mar de plástico, El secreto de Puente Viejo o La casa de papel.

"Amb capítols de 50 minuts, les sèries d'Atresmedia guanyaran en qualitat i l'espectador gaudirà d'una experiència més positiva, que és la línia que perseguim en els darrers anys", explica Sonia Martínez, directora de ficció d'Atresmedia TV. "La qualitat, la cura del nostre producte i assumir el risc de ser pioners és el que ha fet que el segell Series Atresmedia sigui una marca molt valorada", destaca.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

Barcelona i l'ISE segellen l'arribada de la fira audiovisual

El Saló de Cent de Barcelona ha acollit aquest dijous la presentació oficial de l'acord per [...]

Bernat Barrachina, nou responsable de comunicació de l'Ajuntament de Badalona

El periodista Bernat Barrachina Hernández es va incorporar el 13 de juliol com a nou [...]

El web d'El Periódico creix un 43% en un any

Les edicions digitals d'El Periódico van registrar al juny 13.535 usuaris únics en el conjunt [...]

El CAC dona per bo el tractament de TV3 a la filtració de la conversa de Lluís Salvadó

El ple del Consell de l'Audiovisual de Catalunya ha aprovat el tractament informatiu de TV3 [...]

El CAC constata la necessitat d'un contracte programa per a la CCMA

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya ha fet públic l'Informe de l'audiovisual a Catalunya [...]

El Govern atorga la Creu de Sant Jordi a la Fundació puntCAT i l'humorista gràfic Fer

El Consell Executiu ha atorgat la Creu de Sant Jordi a 31 persones i 24 entitats que han [...]

L'APIB premia els reportatges sobre violència masclista del Diario de Ibiza

La sèrie de reportatges sobre la violència masclista de Marta Torres, publicat al Diario de [...]

La Xarxa busca cap d'operacions

La Xarxa Audiovisual Local ha obert la convocatòria de procés de selecció per proveir el lloc [...]

Els 65ens Premis Ondas es posen en marxa

Ràdio Barcelona ha obert la convocatòria de la 65a edició dels Premis Ondas, format per 24 [...]

El Govern autoritza la licitació del servei de difusió de TDT i ràdio

El Govern ha aprovat autoritzar el Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.