comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció | Actualitzat el 14 Setembre 2018 a les 16:37

Una enquesta d'Ipsos Global Advisor indica que un 57% dels espanyols ha admès haver-se cregut alguna vegada com a veritable una fake new. D'aquesta manera, són els europeus que més s'han empassat aquest tipus d'informacions falses, seguits de suecs i polonesos (55%), belgues (45%), alemanys i francesos (43%), britànics (33%) i italians (29%). 

A nivell mundial, els espanyols només són superats per brasilers (67%), saudites i surcoreans (58%), i empaten amb peruans (57%).

Bombolla informativa

L'informe d'Ipsos indica que el 62% dels enquestats a l'Estat es mostra convençut que els seus conciutadans viuen en una bombolla informativa que els fa seguir la informació només d'aquells que pensen de manera similar i buscar opinions amb les quals ja estan d'acord. Amb tot, només un 30% admet formar part de la bombolla.

Per altra banda, el 53% dels enquestats es creu millor que la mitjana espanyola a l'hora d'identificar possibles fake news, i el 57% considera que té un coneixement de la realitat social superior a la mitjana.

"Tendim a tenir una percepció errònia de la realitat en què vivim, i això fa més fàcil difondre falsos notícies sense adonar-se'n", assenyala el director d'afers públics d'Ipsos, Vicente Castellanos. "De fet, malgrat creiem tenir un alt coneixement sobre els temes socials del país, l'estudi d'Ipsos Perills de la percepció demostra que en la majoria de les ocasions no és així", afegeix.

Els polítics, principals responsables

L'enquesta d'Ipsos també exposa que el 59% dels enquestats creu que els polítics són els principals causants que existeixi un important desconeixement sobre la realitat social de l'Estat, ja que confonen a la població amb informacions esbiaixades, interessades o falses. El 44% culpa de la desinformació als mitjans de comunicació, el 38% a les xarxes socials, i un altre 38% assenyala el fet que en general hi ha uns punts de vista molt partidistes que tendeixen a destacar només els aspectes negatius o a generalitzar arran de la pròpia experiència.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

La CCMA licita la gestió i explotació dels seus canals a YouTube

La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals ha obert el procés de licitació per adjudicar [...]

La Setmana del Talent Audiovisual creix

El CCCB acull del 20 al 23 de novembre la segona edició de la Setmana del Talent Audiovisual, [...]

Derqui: "És benvingut que TV3 s'atreveixi a fer una sèrie com 'Si no t'hagués conegut'"

Ens trobem amb l'actor Pablo Derqui als Jardins de Paula Montal, a l'Eixample de Barcelona. [...]

Última Hora celebra 125 anys amb un especial

El diari Última Hora ha culminat la celebració del seu 125è aniversari amb la publicació [...]

L'associació HbbTV premia la campanya del servei a la carta del Super3

L'associació internacional HbbTV ha distingit el servei a la carta per a televisors [...]

L'APIB i el Govern balear impulsen un pla de lectura de premsa entre els joves

La Direcció General de Joventut del Govern de les Illes Balears ha decidit posar en marxa [...]

Rosa María Mateo guanya el 4t premi Margarita Rivière de periodisme

La periodista Rosa María Mateo ha estat distingida amb la quarta edició del Premi Margarita [...]

Neix el digital Tot Barcelona

Aquest dijous s'ha posat en marxa oficialment Tot Barcelona, un nou diari digital impulsat [...]

TV3 estrena una sèrie per a Instagram Live

El proper diumenge a la nit s'estrena PoliAmor, una sèrie de ficció que s'emetrà en directe a [...]

Tarragona licita la gestió de la publicitat institucional als mitjans

L'Ajuntament de Tarragona ha obert el procés de licitació per adjudicar el servei [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.