comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció | Actualitzat el 13 Març 2017 a les 17:01

El consell de govern de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals ha aprovat el nomenament del periodista Vicent Sanchis com a nou director de Televisió de Catalunya en substitució de Jaume Peral, qui va accedir al càrrec el febrer de 2016.

Sanchis assumeix la direcció de TV3 amb la voluntat de "donar la màxima ambició al projecte audiovisual de la CCMA i garantir la qualitat del servei públic de comunicació que desenvolupa la televisió nacional de Catalunya", assenyala l'ens en un comunicat.

Actualment, Vicent Sanchis era director adjunt d'elMón, on es va incorporar principis de febrer, a més de professor de la Universitat Ramon Llull i articulista i tertulià en diversos mitjans, inclosa TV3. Anteriorment havia estat director del setmanari El Temps (1984-1988, i director general des de 2012), director de la revista Setze (1988), director adjunt i director del diari El Observador (1990-1993), director de l'Avui (1996-2007), i president de la Corporació Catalana de Comunicació, editora d'aquest últim diari.

A banda, Sanchis ha estat guionista i director de diversos programes de Televisió de Catalunya (Stromboli, Cosí Cosà, Pares i fills), director de continguts del grup Cultura 03 (2008) i director del canal Barça TV (2009-2010).

Peral marxa qüestionat

El consell de govern de la CCMA ha agraït "la professionalitat i la dedicació" de Jaume Peral com a director de TV3, que oficialment ha plegat per "motius personals". Oficiosament, però, el relleu s'ha produït pel malestar del PDECat (el partit que el va proposar per al càrrec) amb la cobertura que la cadena ha fet del cas Palau com a detonant, segons han admès fonts de l'ens a l'Ara.

Un malestar que ja es va fer visible el passat divendres en la sessió de control parlamentari, quan el diputat Jordi Cuminal va criticar que el Telenotícies del 25 de febrer oferís com a primera notícia que un empresari no identificat implicava Artur Mas en la trama del 3%, sense especificar que la informació provenia d'El Mundo. L'aleshores encara director de TV3 es va defensar assegurant que la informació provenia de fonts pròpies.

El qüestionament a Jaume Peral també ha arribat per les audiències. Durant els menys de 13 mesos com a director, la cadena no ha aconseguit revertir la tendència a la baixa: va tancar el 2016 líder per setè any seguit però pels pèls i amb el seu mínim històric, i en els dos primers mesos de 2017 s'ha situat per darrere de Telecinco i Antena 3.

Al novembre, Peral va anunciar una revisió "de dalt a baix" d'una graella que començava a donar "signes de desgast i debilitat", la qual podrà culminar. A més, va demanar un increment del pressupost de 19 milions d'euros per destinar íntegrament a nous continguts per ser més competitius.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

CAC i CST produiran continguts per detectar conductes de risc dels menors davant les pantalles

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya i el Consorci Sanitari de Terrassa han signat un [...]

Sindicats i direcció d'El Periódico acorden 135 baixes

El comitè d'empresa d'El Periódico i la direcció del Grupo Zeta han tancat un acord per a [...]

À Punt estrena Consell de la Ciutadania

El passat dilluns es va constituir el Consell de la Ciutadania d'À Punt Mèdia, l'òrgan [...]

TV3HD abandona el MUX de Godó i es trasllada al de la CCMA

El canal TV3HD s'ha incorporat al múltiplex de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals [...]

El CAC convoca els premis a la investigació sobre comunicació audiovisual

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya ha obert la convocatòria de la 30a edició dels [...]

La URV i Repsol renoven la Càtedra d'Excel·lència en Comunicació

La Universitat Rovira i Virgili i Repsol han renovat el conveni de col·laboració que ambdues [...]

OJD llança un servei per auditar les campanyes de publicitat exterior digital

L'empresa auditora Introl ha posat en marxa el servei de certificació de campanyes [...]

infoLibre s'apropa als beneficis

L'editora d'infoLibre va reduint les pèrdues any rere any. El 2017 ha tancat amb un resultat [...]

Los 40 recupera el lideratge de la ràdio musical

Los 40 torna a ser l'emissora musical més escoltada a Catalunya, trencant gairebé tres anys [...]

Rècords de RAC1 i 'El matí de Catalunya Ràdio' a l'EGM

La primera onada de 2018 de l'Estudi General de Mitjans certifica el bon moment de la ràdio [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.