comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

OPINIÓ

Saül Gordillo | Actualitzat el 30 Setembre 2016 a les 16:49

Catalunya Ràdio disposa de bons professionals i de prou experiència, acumulada al llarg de 33 anys d’història, per mobilitzar-se i poder oferir l’actualitat del país i internacional. Anys enrere, les cobertures informatives s’havien d’emetre per les ones hertzianes d’algunes de les emissores de Catalunya Ràdio. No hi havia cap més opció. Últimament, però, Catalunya Ràdio està potenciant les emissions de programes per internet, així com la cobertura de determinats esdeveniments a través de la xarxa. El web i l’aplicació mòbil, degudament acompanyats amb una dinamització periodística a les xarxes socials, ens han permès oferir informació i continguts i emetre retransmissions en directe més enllà de les quatre emissores que configuren el grup de Catalunya Ràdio. 

La flexibilitat a l’hora de dur continguts informatius a l’antena de Catalunya Ràdio, així com de traslladar programes de l’emissora generalista a Catalunya Informació quan juga el Barça i es fa La TdP, s’enriqueix en aquesta nova temporada amb una aposta pels continguts exclusius des del nostre web. De tal manera que aquest dijous teníem Catalunya Informació a ple rendiment amb la moció de confiança al president de la Generalitat; Catalunya Ràdio amb aquest mateix contingut i l’anàlisi en el programa Catalunya vespre, i, pràcticament a la mateixa hora, l’emissió per internet de la final de la Copa Catalana de bàsquet. Diumenge passat es va obrir el canal d’internet per emetre el programa de castells 3 rondes, tenint en compte que coincidia amb l’especial eleccions a Euskadi i Galícia, i un partit de l’Espanyol. Aquesta temporada també estrenem en directe el Generació digital al web, tres dies abans que arribi a l’FM, dimecres. A més, Les mil i una nits, que s’emet a l’antena tradicional a partir de les 3 de la matinada, s’avança diàriament unes hores per internet, a les 10 de la nit.

Entenem que aquesta és una manera de connectar amb els nous hàbits de consum radiofònic i de potenciar els recursos i el valor que aporten els nostres professionals davant d’una audiència cada cop més acostumada a buscar els seus interessos a través de diferents plataformes. L’era digital està sent per a la ràdio una clara aliada, al costat de la vitalitat que el nostre mitjà evidencia estudi rere estudi, enquesta rere enquesta. La ràdio en surt reforçada, amb internet i les xarxes socials.

En el context clarament competitiu en què actuen els mitjans públics catalans, destinar recursos a canals alternatius a l’antena tradicional podria semblar incompatible amb la pugna per dècimes d’audiència, en el cas de la televisió, o algun miler d’oients en la propera onada de l’EGM, en el cas de la ràdio. Afortunadament, la diversitat en la manera de consumir i d’accedir als continguts radiofònics i la sostenibilitat econòmica d’aquestes noves plataformes són aliades per complir una de les missions que tenen els mitjans de titularitat pública: el servei públic.

De la mateixa manera que Catalunya Ràdio té programes nadius a internet i que iCat.cat emet els continguts exclusivament per la xarxa –sense que això exclogui tenir finestres d’aquests continguts a l’antena tradicional de Catalunya Ràdio–, les cobertures i els programes especials exclusius a la nostra pàgina web i apps han vingut per quedar-se.

Saül Gordillo. Director de Catalunya Ràdio.

Article publicat al blog En sintonia.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

L'elecció de la direcció de RTVE recupera el consens

Finalment no hi ha hagut pinça PP-PSOE. El Congrés ha aprovat un nou sistema d'elecció de la [...]

Els periodistes valencians i andorrans condemnen les 'coaccions' als homòlegs catalans

La Unió de Periodistes Valencians i l'Associació dels Professionals de la Comunicació [...]

TV3 és líder destacada amb la cobertura de l'operació antireferèndum

TV3 va liderar l'audiència de dimecres de forma destacada amb la cobertura de l'operació [...]

Efe posa en marxa un servei d'articles d'opinió

L'agència de notícies estatal ha posat en marxa les Firmas de Efe, un servei d'articles [...]

Hisenda sotmet la CCMA, el CAC i l'ACN a una vigilància especial

El Ministeri d'Hisenda ha enviat una ordre a bancs i caixes perquè controlin amb especial [...]

Vocento reorganitza la divisió comercial

La comercialitzadora de Vocento ha presentat una nova organització que té per objectiu [...]

El Gremi d'indústries gràfiques reivindica la llibertat d'impressió i publicació

El Gremi de la Industria i la Comunicació Gràfica de Catalunya considera que la llibertat [...]

La nova TV valenciana cerca dos magazins i un concurs

À Punt ha obert convocatòria per seleccionar tres programes diaris per a l'inici d'emissions [...]

La direcció de La Xarxa ordena no entrevistar alcaldes fins a l'1-O

El Consell Professional de la Xarxa de Comunicació Local ha denunciat que la direcció ha [...]

La CCMA justifica la manca de pla de cobertura del referèndum per respecte als professionals

La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals no ha dissenyat un pla de cobertura de la [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

1 Octubre - Referèndum
Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.