comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

OPINIÓ

Observatori de les Dones en els Mitjans de Comunicació | Actualitzat el 31 Gener 2017 a les 18:49

..."alumnos de las escuelas de diseño tienen prohibido usar patrones pequeños". Estudiar con la talla 38. Carina Farreras. La Vanguardia. 17 gener de 2017.

La notícia no deixa de ser sorprenent pel que té d'excepcional: algú s'ha posat les piles i ha activat uns protocols respecte de l'abús que les firmes de moda han fet i fan dels cossos femenins majoritàriament, però també en alguns casos dels cossos masculins.

Podríem dir, doncs, que la notícia és doble. D'una banda els mitjans s'han fet ressò d'una bona notícia relativa a l'impuls d'accions positives contra el sexisme i, de l'altra, han recollit àmpliament la iniciativa promoguda per les escoles de disseny.

És cert que de més en més els mitjans omplen planes amb denúncies sobre situacions que tenen a veure amb la discriminació de les dones. Però, més que voler canviar la situació, semblen voler pacificar i assossegar consciències i consolar una indignació "popular" que cada cop s'expressa amb menys inhibicions: ja n'hi ha prou d'imatges impossibles dels cossos femenins!

Només a partir d'aquesta doble moral es pot entendre que segueixin publicant imatges denigrants de cossos femenins i tractant amb poquíssima cura el que fa referència a aquests mateixos cossos.

Aquest cop sembla que sí que hi ha notícia i està bé que es difongui: "Dues de les més prestigioses escoles de disseny de Barcelona han reglamentat el patronatge que utilitzen els seus estudiants" per tal d'adequar-lo als quadres de talles de les persones reals.

La sorpresa que s'hagi fet irrompre la "realitat" complexa als aprenentatges destinats a les noves dissenyadores i dissenyadors de moda ens anima a esperar canvis en les noves temporades.

Entretant, encoratgem els mitjans sensibilitzats amb la problemàtica que el tema de les talles encobreix i denuncia alhora (diguem-ho clar: problemes d'anorèxia i bulímia) a no "comprar" tampoc imatges de maniquins de passarel·la clarament inspirades i inspiradores d'una estètica malaltissa.

Observatori de les Dones en els Mitjans de Comunicació

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

Sanchis vol donar més agilitat al 'mamut' de TV3

En les primeres declaracions com a nou director de TV3, Vicent Sanchis ja va apuntar que un [...]

La residència Faber ofereix una estada a professionals per desenvolupar projectes periodístics

La residència interdisciplinària Faber d'Olot ha obert una convocatòria per realitzar una [...]

El Servei Meteorològic de Catalunya premia la tasca d''El Temps' de TV3

El Servei Meteorològic de Catalunya ha guardonat Televisió de Catalunya "en reconeixement a [...]

L'auge dels videojocs protagonitza les jornades tecnològiques del CAC

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya organitza el proper dimarts la novena sessió de les [...]

Heraldo negocia la compra de Lainformación.com

El grup Henneo, el nou nom que el grup Heraldo va adoptar al setembre, negocia la compra del [...]

Acció Cultural reclama la reciprocitat de TV i ràdios en llengua pròpia

Amb motiu de la diada del 25 d'abril, Acció Cultural del País Valencià ha decidit recuperar [...]

Prisa es proposa créixer en el sector dels mitjans quan vengui Santillana

El grup Prisa no es planteja "en cap cas" realitzar més desinversions un cop culmini el [...]

L'ICEC convoca subvencions a produccions audiovisuals per a TV

L'Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC) ha obert la convocatòria de dues línies [...]

TVE Catalunya i Ràdio 4 col·laboren en un programa de música en directe

RTVE estrena Músics, un programa de música en directe elaborat conjuntament per TVE Catalunya [...]

Minoria Absoluta estrena una plataforma de continguts per a les xarxes

El consum de vídeos curts a les xarxes segueix creixent, especialment entre el públic més [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.