comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

OPINIÓ

Brauli Duart i Llinares | Actualitzat el 24 Juliol 2017 a les 08:01

Als anys vuitanta, uns joves de la Ribera Baixa, com d'altres arreu del País Valencià, maldàvem per vendre als amics uns bons d'ajut d'ACPV per finançar els repetidors valencians d'una TV3 acabada de néixer.

Amb l'arribada de Canal 9, molts vam considerar la reciprocitat d'ambdues televisions com el pas més natural. Però el que va ser possible amb les Illes Balears, durant trenta anys no ho ha estat al País Valencià.

Avui, però, som en el moment adequat. Per primera vegada hi ha una realitat política en tots els territoris que comparteixen llengua, història i cultura que ha de fer possible una entesa impossible fins ara. I hem d'aprofitar aquesta oportunitat històrica. Un acord entre tots els governs i tots els territoris i, per tant, entre els nostres pobles.

Ara és el moment de signar acords de reciprocitat a tres bandes que donin estabilitat, en el futur, a aquest objectiu bàsic. Com a primer pas. Però ara també és el moment d'anar més enllà de la reciprocitat. Els nous temps i les noves realitats d'un món audiovisual cada vegada més globalitzat així ho aconsellen.

Hem d'anar més lluny. Hem de cercar noves formes de col·laboració. Una de les més rellevants, a efectes operatius, hauria de ser la creació d'un consorci format per IB3, la CVMC i la CCMA –tal com vaig proposar en aquestes pàgines el 2015–, l'objectiu del qual ha de ser l'aplicació de formats de col·laboració al màxim nivell, des de la producció de continguts de forma comuna fins a la xarxa de corresponsals internacionals, passant per la col·laboració tècnica i els serveis compartits.

Una col·laboració que, entre altres àmbits més simbòlics, també podria materialitzar-se en la creació d'un canal de televisió compartit, difós per internet, en el qual s'emetran continguts produïts per totes tres televisions de parla catalana.

Les actuals circumstàncies polítiques ens han de permetre anar molt més enllà, però és imprescindible i rellevant que aquest nou espai de col·laboració es construeixi des del respecte més absolut a les realitats catalana, valenciana i balear i des de la igualtat de totes les parts, quelcom que no sempre s'ha aconseguit. Aquesta vegada, l'entesa ha de ser plena i, sobretot, consensuada entre els tres governs, perquè només així es garantirà que es consolidi i, més enllà d'eventuals canvis polítics, perduri en el temps.

Brauli Duart i Llinares, conseller de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals.

 

Columna publicada en el núm. 5 de la revista Comunicació 21 (estiu 2017).

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

Tornem el 31 d'agost

Amb motiu de les vacances d'estiu, el servei de notícies de Comunicació 21 romandrà inactiu [...]

La ràdio: un model d'èxit dels mitjans en català que va a més

En les dinàmiques de les audiències dels mitjans sempre destaca el fet que qui va primer [...]

Fake news, algoritmes i bombolles informatives centren el nou Quaderns del CAC

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya ha publicat el número 44 de Quaderns del CAC [...]

La CNMC adverteix els magazins d'Atresmedia i Mediaset pel tractament del 'cas Gabriel'

La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència ha requerit a Atresmedia i Mediaset perquè [...]

Convocat el 12è premi Paco Rabal de periodisme cultural

La Fundació AISGE (Artistes Intèrprets, Societat de Gestió) ha posat en marxa la 12a edició [...]

Rosa Mª Mateo recupera Fran Llorente com a director de projectes i estratègia de RTVE

L'administradora única provisional de RTVE, Rosa María Mateo, ha incorporat a la cúpula [...]

L'ICEC convoca cinc línies de subvencions per al foment de l'audiovisual

L'Institut Català de les Empreses Culturals ha obert la convocatòria de cinc línies de [...]

El CAC denega la modificació accionarial d'Olot TV

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya ha denegat l'autorització per a la modificació de [...]

De la ràdio per a tothom a la ràdio personal: el podcast

Si el vídeo viu profunds canvis pel que fa als hàbits de consum, que de mica en mica va [...]

La CCMA licita la creació de produccions audiovisuals de màrqueting

La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals ha obert el procés de licitació del servei de [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.