comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

OPINIÓ

Ramon Grau | Actualitzat el 31 Juliol 2017 a les 08:09

La celebració, enguany, del vintè aniversari de l'AMIC i la reafirmació, arribats a aquest punt, de la bona línia de treball que l'ha convertit en una entitat de referència del sector són, alhora, el nostre principal estímul per encarar el futur amb el màxim d'entusiasme. L'objectiu que ens plantegem assolir en la tercera dècada de vida és clar: esdevenir una plataforma d'innovació empresarial del sector que contribueixi a potenciar les empreses de mitjans d'informació i comunicació del nostre àmbit territorial.

Perquè, tal com ens vam imaginar fa vint anys en la fundació de l'associació, volem un país amb una veritable pluralitat de mitjans que, des de la seva solvència econòmica i qualitat de la informació, contribueixin a millorar la qualitat democràtica de la nostra societat i estiguin al servei de la ciutadania.

Des de fa uns anys actuem amb criteris de patronal del sector amb els següents eixos de treball: la millora de la qualitat i la professionalitat, amb cada vegada més eines que faciliten la feina periodística de qualitat, com ho és l'accés preferent dels nostres associats a l'ACN; i la promoció del rigor empresarial, que té com a exemple l'acord amb l'OJD, que ha permès que dels 210 mitjans en llengua catalana auditats per aquest organisme, més de 170 siguin de l'AMIC, un fenomen únic a l'Estat.

L'AMIC, que va estenent progressivament la seva presència a les Illes Balears i al País Valencià, ha de ser eminentment útil i ha de posar tots els esforços i recursos al servei de les empreses editores. En aquest sentit, des de l'associació treballem per esdevenir una veritable central de captació de publicitat i de generació de nous recursos i models d'ingressos per als mitjans. Això ha fet possible que en pocs anys hàgim multiplicat per cinc la nostra capacitat de generar publicitat per als nostres associats. A més d'incrementar els ingressos, també hem impulsat un sistema d'avançament del cobrament de la publicitat i altres ingressos, que alleugeren els problemes de liquiditat que generen les demores de clients i de les administracions.

Davant les incerteses en el model de negoci del nostre sector i dels ràpids canvis que tenen a veure amb els hàbits d'informar-se dels ciutadans, l'AMIC vol ajudar els seus mitjans a convertir aquests canvis en grans oportunitats. Estic segur que junts podrem fer-ho possible.

Ramon Grau, president de l'Associació de Mitjans d'Informació i Comunicació.

 

Columna publicada en el núm. 5 de la revista Comunicació 21 (estiu 2017).

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

IB3 s'enfronta a una reclamació d'Hisenda de 15 milions

El canvi de criteri en l'aplicació de la Llei de l'IVA per part del Ministeri d'Hisenda no [...]

Okdiario va rebre un préstec estatal de 300.000 euros sense avals ni garanties

L'entitat pública estatal ENISA va atorgar el 2016 un préstec de 300.000 euros en condicions [...]

TV3 estrena 'Enganxats', un programa sobre les sèries pròpies

TV3 estrena aquest diumenge, a les 19.50 h, Enganxats, un programa setmanal sobre les sèries [...]

Els dobladors reclamen el nou conveni col·lectiu després de quatre anys sense

Els treballadors del doblatge porten quatre anys sense un marc legal propi que els empari: [...]

El 9 Nou estrena suplement de cap de setmana

El periòdic El 9 Nou ha estrenat un suplement de cap de setmana que s'encartarà cada [...]

Oberta la convocatòria d'articles per als 44ens Quaderns del CAC

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya ha obert la convocatòria de contribucions d'articles [...]

Bernat Dedéu és condemnat a pagar 18.000 euros per 'insultar' i 'vexar' Lluís Bassets

El Jutjat de Primera Instància número 31 de Barcelona ha condemnat el filòsof i tertulià [...]

El setmanari Catalunya Cristiana arriba als 2.000 números

La revista d'informació i cultura religiosa Catalunya Cristiana publica aquest diumenge el [...]

Globomedia fitxa Javier Olivares

La productora Globomedia ha fitxat en exclusiva el guionista, i productor Javier Olivares [...]

Atresmedia llança un canal de cinema per al mercat hispà

Atresmedia Internacional ha posat en marxa Atrescine, un canal en alta definició dedicat al [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.