comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

OPINIÓ

Ramon Grau | Actualitzat el 31 Juliol 2017 a les 08:09

La celebració, enguany, del vintè aniversari de l'AMIC i la reafirmació, arribats a aquest punt, de la bona línia de treball que l'ha convertit en una entitat de referència del sector són, alhora, el nostre principal estímul per encarar el futur amb el màxim d'entusiasme. L'objectiu que ens plantegem assolir en la tercera dècada de vida és clar: esdevenir una plataforma d'innovació empresarial del sector que contribueixi a potenciar les empreses de mitjans d'informació i comunicació del nostre àmbit territorial.

Perquè, tal com ens vam imaginar fa vint anys en la fundació de l'associació, volem un país amb una veritable pluralitat de mitjans que, des de la seva solvència econòmica i qualitat de la informació, contribueixin a millorar la qualitat democràtica de la nostra societat i estiguin al servei de la ciutadania.

Des de fa uns anys actuem amb criteris de patronal del sector amb els següents eixos de treball: la millora de la qualitat i la professionalitat, amb cada vegada més eines que faciliten la feina periodística de qualitat, com ho és l'accés preferent dels nostres associats a l'ACN; i la promoció del rigor empresarial, que té com a exemple l'acord amb l'OJD, que ha permès que dels 210 mitjans en llengua catalana auditats per aquest organisme, més de 170 siguin de l'AMIC, un fenomen únic a l'Estat.

L'AMIC, que va estenent progressivament la seva presència a les Illes Balears i al País Valencià, ha de ser eminentment útil i ha de posar tots els esforços i recursos al servei de les empreses editores. En aquest sentit, des de l'associació treballem per esdevenir una veritable central de captació de publicitat i de generació de nous recursos i models d'ingressos per als mitjans. Això ha fet possible que en pocs anys hàgim multiplicat per cinc la nostra capacitat de generar publicitat per als nostres associats. A més d'incrementar els ingressos, també hem impulsat un sistema d'avançament del cobrament de la publicitat i altres ingressos, que alleugeren els problemes de liquiditat que generen les demores de clients i de les administracions.

Davant les incerteses en el model de negoci del nostre sector i dels ràpids canvis que tenen a veure amb els hàbits d'informar-se dels ciutadans, l'AMIC vol ajudar els seus mitjans a convertir aquests canvis en grans oportunitats. Estic segur que junts podrem fer-ho possible.

Ramon Grau, president de l'Associació de Mitjans d'Informació i Comunicació.

 

Columna publicada en el núm. 5 de la revista Comunicació 21 (estiu 2017).

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

Tornen les vagues a TV3, ara per recuperar les 35 h setmanals

La vicepresidenta de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, Núria Llorach, va [...]

Convocats els 30ens premis periodístics Pica d'Estats

El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida ha obert la convocatòria de la 30a edició [...]

Malarrassa redueix la periodicitat a quinzenal

El periòdic gratuït Malarrassa de Terrassa aquest octubre ha passat d'una periodicitat [...]

Prisa i Vocento s'alien en la venda de publicitat programàtica

Els grups Prisa i Vocento han arribat a un acord per crear una plataforma conjunta de venda [...]

Prensa Ibérica ultima el llançament de Neomotor

El proper 26 d'octubre es posarà en marxa Neomotor, un nou mitjà multimèdia de Prensa Ibérica [...]

Entra en vigor la nova instrucció sobre la presència de llengua i cultura catalanes a TV i ràdios

La modificació de la Instrucció general sobre la presència de la llengua i la cultura [...]

La Generalitat treu a licitació la inserció d'esqueles a diaris impresos

El Departament de la Presidència ha obert el procés de licitació per adjudicar el servei de [...]

Els beneficis d'Imagina van créixer un 10,3% el 2017

Imagina Media Audiovisual (matriu de Mediapro) va tancar el 2017 amb un benefici net de [...]

El festival Zoom premia Mercedes Milà, Laura Rosel i 'Polònia'

El Festival Internacional de Ficció Televisiva i Formats Zoom d'Igualada ha començat a [...]

Torrelles de Llobregat licita la gestió integral del butlletí municipal

L'Ajuntament de Torrelles de Llobregat ha obert el procés de licitació per adjudicar els [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.