comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

OPINIÓ

Daniel Condeminas i Tejel | Actualitzat el 19 Febrer 2018 a les 08:35

Aquests dies, coincidint amb el dia mundial de la ràdio, s'ha presentat una molt interessant iniciativa per dotar Barcelona d'un museu específic per aquest mitjà que, d'aquí no gaires anys celebrarà el seu centenari al nostre país. Una proposta molt justificada però que, per ser viable en un proper futur, hauria de plantejar-se estratègicament, sumant esforços amb altres de similars que malden de fa anys per dotar Catalunya d'un gran centre museístic, divulgatiu i de serveis al conjunt del sector audiovisual.

Un centre totalment viable econòmicament pel seu potencial atractiu per a famílies d'aquí i turistes de tot el món, i que podria dotar-se d'instal·lacions i equipaments on les noves generacions universitàries fessin unes primeres passes de l'imprescindible R+D+I que mou el macrosector audiovisual + TIC. Un museu de l'audiovisual del qual Comunicació 21 ja en va publicar un ampli reportatge fa uns anys.

En paral·lel, tot i meritòries iniciatives dels darrers temps com l'EduCAC, la cultura de l'audiovisual i l'alfabetització mediàtica a les nostres escoles és encara ben lluny de situar-se al nivell que li reserva la Llei d'educació. I això per diversos motius, alguns endògens del món docent. Una situació ben distinta a la dels nostres veïns del nord, amb una llarga trajectòria de programes generalitzats a les escoles i instituts que –i és només un d'aquests programes– celebrarà la setmana de la premsa i els mitjans a l'escola.

En tot cas, un gran equipament com aquest amb tot l'enorme atractiu patrimonial i d'experiències que podria oferir seria una eina de primer ordre per dinamitzar i generalitzar aquesta cultura mediàtica i audiovisual que en altres països europeus ja forma part del paisatge acadèmic, enfortint la consciència crítica i democràtica dels seus ciutadans i reforçant la vinculació d'aquests amb la producció audiovisual de la seva pròpia indústria.

Properament, una de les escoles de referència del sector, l'EMAV de Barcelona, inaugurà una nova i gran seu en una de les naus de l'antiga fàbrica barcelonina de Can Batlló. Potser, potser, seria més que interessant pensar que els espais encara per urbanitzar de les antigues naus industrials poguessin acollir aquest necessari museu. Hi pensem?

Daniel Condeminas i Tejel, consultor en comunicació.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

Tornem el 31 d'agost

Amb motiu de les vacances d'estiu, el servei de notícies de Comunicació 21 romandrà inactiu [...]

La ràdio: un model d'èxit dels mitjans en català que va a més

En les dinàmiques de les audiències dels mitjans sempre destaca el fet que qui va primer [...]

Fake news, algoritmes i bombolles informatives centren el nou Quaderns del CAC

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya ha publicat el número 44 de Quaderns del CAC [...]

La CNMC adverteix els magazins d'Atresmedia i Mediaset pel tractament del 'cas Gabriel'

La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència ha requerit a Atresmedia i Mediaset perquè [...]

Convocat el 12è premi Paco Rabal de periodisme cultural

La Fundació AISGE (Artistes Intèrprets, Societat de Gestió) ha posat en marxa la 12a edició [...]

Rosa Mª Mateo recupera Fran Llorente com a director de projectes i estratègia de RTVE

L'administradora única provisional de RTVE, Rosa María Mateo, ha incorporat a la cúpula [...]

L'ICEC convoca cinc línies de subvencions per al foment de l'audiovisual

L'Institut Català de les Empreses Culturals ha obert la convocatòria de cinc línies de [...]

El CAC denega la modificació accionarial d'Olot TV

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya ha denegat l'autorització per a la modificació de [...]

De la ràdio per a tothom a la ràdio personal: el podcast

Si el vídeo viu profunds canvis pel que fa als hàbits de consum, que de mica en mica va [...]

La CCMA licita la creació de produccions audiovisuals de màrqueting

La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals ha obert el procés de licitació del servei de [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.