comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

OPINIÓ

Daniel Condeminas i Tejel | Actualitzat el 26 Novembre 2018 a les 09:00

Els grans canvis, quan s'han de produir i passa el temps i continuen pendents, generen una etapa de provisionalitat que no és gens bona per a les organitzacions, per molt que els professionals i bona part de les seves direccions continuïn fent una bona feina. Determinades decisions estratègiques queden ajornades dies i dies, i es fa molt difícil aconseguir de rectificar segons quins errors. És el pitjor moment perquè algú aparegui com el protagonista d'un episodi més o menys conflictiu, per molta raó que pugui tenir, ja que tot convida a mantenir les coses com estan.

Quan aquestes etapes de provisionalitat de facto es perllonguen, la maquinària interna pot grinyolar i/o veure's sotmesa a preses de decisions poc madurades que, tot volent indicar que l'organització està pensant decididament en clau de futur, no són altra cosa que puntades de peu endavant.

Mentre les audiències de TV3 donen, des de fa molt de temps, uns bons índexs que de retruc mantenen el seu lideratge televisiu a Catalunya, els resultats publicitaris van cada cop pitjor. I això malgrat que els diners invertits a la televisió creixen lleugerament any rere any, i es preveu que enguany superin els 2.157 milions d'euros per al conjunt de canals emesos a l'Estat espanyol. En canvi, molt probablement TV3 acabarà patint una caiguda del 20% dels seus ingressos publicitaris entre el 2016 i el 2018. Que lluny que queden els més de 90 milions assolits el 2010, el primer any de la TDT a ple rendiment.

Que el duopoli privat televisiu controli la major part del pastís publicitari no és una cosa nova que expliqui aquest descens, ni tampoc ho són determinats "càstigs" que alguns grans anunciants van poder fer la tardor de 2017. Ja ha passat un any d'allò. No, l'arrel del problema caldria buscar-la a dins, segurament. I estem parlant d'una font de recursos imprescindibles per mantenir la competitivitat dels mitjans de la CCMA, encara que les dotacions públiques retornessin a les xifres de fa uns anys (que bona falta farien).

El fet que l'àrea comercial de TV3 sigui tan estratègica fa recordar com fa cinc anys va córrer el risc de passar a mans del Grupo Godó. Una feliçment avortada operació que, emperò, va esberlar la imprescindible confiança entre els professionals afectats i l'alta direcció de la casa. Un desgast intern tan inútil com innecessari.

I si hi ha coses que no van bé i no es prenen les decisions oportunes, en d'altres es fa el contrari del que diu la dita "si funciona no ho toquis"; en tot cas millora-ho, perfecciona-ho, però mai, mai improvisis canvis per canviar. El que era "l'esdeveniment més gran per a infants d'Europa", la històrica Festa dels Súpers, amb més de 20 anys de trajectòria, ha quedat reduïda a una miniedició itinerant –de moment sense dates per a Lleida i Girona– tot reduint-se el nombre d'assistents a menys de la desena part respecte als anys anteriors. Si a això li sumem no poques queixes pel fet que molts nens i nenes del Club Super3 es van quedar sense entrades, o la dràstica reducció de patrocinadors en no poder oferir-los espais d'activitats promocionals ni un nombre prou atractiu d'assistents, arribarem ràpidament a la conclusió que a la CCMA li cal tancar aquesta etapa de provisionalitat amb urgència. Urgència total.

Daniel Condeminas i Tejel, consultor en comunicació.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

ICB explicita el seu suport a Sergi Vicente i l'actual model de betevé

El consell d'administració d'Informació i Comunicació de Barcelona, l'empresa municipal que [...]

Arxivada la denúncia contra Dani Mateo per mocar-se amb la bandera espanyola

El Jutjat d'Instrucció número 47 de Madrid ha acordat el sobreseïment de la investigació [...]

Desestimada la demanda de Cebrián contra El Confidencial pels papers de Panamà

El Jutjat de Primera Instància número 5 de Madrid ha desestimat íntegrament la demanda que [...]

Comunicació21.cat s'atura per reformes

Comunicació21.cat quedarà inoperatiu i inaccessible temporalment des de divendres a la tarda [...]

El Consorci d'Educació de Barcelona licita els serveis de comunicació i premsa

El Consorci d'Educació de Barcelona ha obert el procés de licitació dels serveis de [...]

Marc Marginedas guanya el premi Luka Brajnovic de comunicació

La Facultat de Comunicació de la Universitat de Navarra ha distingit el periodista Marc [...]

La UIC Barcelona s'incorpora com a soci acadèmic al Col·legi de Publicitaris

El Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques de Catalunya i la Universitat Internacional [...]

La difusió dels diaris impresos cau un 7,32%

La davallada en la difusió dels diaris impresos no s'atura. De juliol de 2017 a juny de 2018, [...]

La Policia deté el fotoperiodista Carles Palacio per cobrir el tall de vies de l'AVE

⚠️ ALERTA. Quatre homes de paisà acaben de detenir el fotoperiodista @CarlesPalacio [...]

Convocats els 36ens premis Ortega y Gasset de periodisme

El diari El País ha obert la convocatòria de la 36a edició dels Premis Ortega y Gasset de [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.