Un informe del Consell de l’Audiovisual de Catalunya indica que les dones van representar el 35,5% del temps de paraula dels polítics en els informatius de cinc ràdios i televisions catalanes (TV3, Catalunya Ràdio, TVE Catalunya, RAC1 i betevé) durant els vuit primers mesos de 2020. Malgrat no arribar a la paritat, millora el 31,6% de 2019 i el 29,8% de 2018.

El document també mostra que la presència de les dones polítiques en entrevistes va millorar amb un 36,1% de les intervencions, enfront del 31,6% de 2019 i el 34,5% de 2018. En canvi, va empitjorar la participació en debats amb el 28,6%, quan el 2019 la presència de dones polítiques va ser del 37,9% i el 2018 del 36,6%.

El 2020, la representació política només va ser paritària en els informatius de betevé (amb un 41,4% de dones polítiques) i en els debats de TV3 (41,7%).

“Les dades que mostren els nostres informes sobre la presència de la dona indiquen que hi ha una evolució positiva, però encara insuficient”, afirma el president del CAC, Roger Loppacher. “Les dones són el 51% de la població, però, en canvi, la seva representació en els mitjans no és equiparable, es miri com es miri, a la dels homes. Cal continuar fent un esforç conjunt per tal que aquest indicador se situï en els valors que correspondrien a una societat igualitària”, rebla.

Paritat en la cobertura del 14-F

L’Informe del CAC també analitza la presència de les dones polítiques en les informacions de la campanya a les eleccions al Parlament del 14 de febrer, que en aquest cas també inclouen La 1, Telecinco, Antena 3 i laSexta, a banda dels mitjans catalans esmentats.

En el conjunt de mitjans, el temps de paraula de les dones polítiques va ser del 42,9% en les informacions sobre la campanya electoral del 14-F, assolint, per tant, la paritat. Aquí la millora és notòria respecte dels anteriors comicis: en les eleccions de 2017 les dones van tenir un 29,4% del temps de paraula i en les de 2015 tan sols un 13,8%.

Dels nou mitjans analitzats, només tres no van assolir la paritat en el temps de paraula de les informacions sobre el 14-F: Telecinco (amb un 24,3% de dones polítiques), Antena 3 (27,6%) i laSexta (33%).

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram