Els preparadors d’‘Eufòria 3’: Alfons Nieto, Natalia Palomares, Daniel Anglès, Clara Luna i Jordi Cubino [foto: Maria Cerezuela].

La tercera temporada d’Eufòria, el programa musical de TV3, ja ha aixecat el teló, i en una gala de prop de tres hores va presentar els nous concursants, va viure les dues primeres expulsions, amb l’anunci que no se celebrarà gala de repesca, i ja comença a tastar les novetats d’una edició que té la responsabilitat d’igualar les anteriors. Mariona Escoda i Jim van ser les guanyadores de la primera i la segona entrega, respectivament, i el 2024 coneixerem qui pren el testimoni en una edició on l’experiència i la trajectòria avalen el programa.

Eufòria ha arrencat amb novetats, sobretot, en la dinàmica del programa i en el ressò que tindrà a les xarxes socials i en la seva estratègia digital. Si l’any passat l’aposta s’enfocava a guanyar presència a TikTok, enguany YouTube i la plataforma 3Cat seran els llocs triats on es completarà el contingut de les actuacions. Es tracta d’una aposta diferent de l’any passat, quan s’emetien a Twitch els programes previs i posteriors a les gales. Nadine Romero, amb l’streamer Malbert, conduiran aquests espais.

Miki Núñez i Marta Torné repeteixen en la presentació [foto: Maria Cerezuela].

Segons ha pogut saber Comunicació 21, l’estratègia és apropar-se al públic encara més jove, i YouTube i el trànsit cap a la mateixa plataforma són les maneres escollides per assolir-ho. Així, cada divendres a partir de les 21.20 h començaran els programes previs a les gales, i un cop finalitzin les actuacions i es conegui l’expulsat de cada setmana, l’acció tornarà a YouTube i 3Cat amb la postgala.

Marta Torné i Miki Núñez tornaran a conduir el programa tots els divendres, la primera des de l’escenari, i el segon des del backstage, on analitzarà, en calent, les actuacions dels concursants. Torné va admetre que “anem amb expectatives de no saber què passarà, però tenim moltes ganes que comenci; veurem si el públic vol reunir-se davant de la televisió”. Núñez, qui actualment viu un moment molt dolç a la televisió, va reconèixer que “quan vam començar Eufòria ens vam tirar a la piscina, nosaltres i tot l’equip, i aquesta confiança mútua fa que tinguem ganes de tornar i de dir que ‘no’ a altres projectes”.

El jurat, amb dues cares noves

El jurat: Albert Sala, Carol Rovira i Alfred Garcia [foto: Maria Cerezuela].

Els canvis de la tercera edició tenen a veure amb els integrants del jurat i el seu paper. L’actriu Carol Rovira és l’única que repeteix, i formarà equip amb Albert Sala, qui fins a la passada edició era el coach de ball, i el cantant Alfred Garcia, qui s’estrena en el programa. Tots tres seran els encarregats d’enviar els concursants a la zona de perill, i durant la primera gala van fer-ho sense limitacions, una circumstància diferent de les edicions anteriors. Rovira va reconèixer que tenen ganes “de xalar de valent, cada divendres serà com anar a un concert”.

El treball grupal, va admetre Albert Sala, serà la clau per encaixar totes les peces: “Aquest any treballem més que mai en equip, tinc l’objectiu de ser el més honest i el més just possible”. Alfred Garcia, que canvia el seu paper de concursant (va participar a Operación Triunfo) pel de jurat, va expressar el seu desig de trobar “artistes que es comprometin; la tècnica ha deixat de ser el més important, ara volem cantants que ens transmetin altres coses”.

Els preparadors dels concursants i la direcció musical seran, doncs, la tercera pota d’un programa que tot just acaba d’arrencar. Daniel Anglès és el cap de tots ells i el director dels assajos, acompanyat pel productor musical Jordi Cubino, la preparadora de veu Clara Luna i els dos nous integrants. El primer, Alfons Nieto, qui serà el preparador d’interpretació, i la segona, Natalia Palomares, encarregada de les coreografies del programa. Daniel Anglès va reconèixer que “és l’edició on hi ha més artistes, tenen un discurs molt clar, i possiblement quan acabin el programa sabran on anar”. Un discurs que va confirmar Jordi Cubino explicant que han fet una tria de concursants “autèntics”.

La sala del VAR musical [foro: Maria Cerezuela].

I la resposta del públic? Segons les dades avançades, la gala del divendres a la nit va registrar un 16,7% d’audiència, amb 256.000 espectadors, inferior quant al percentatge del 2023, que va ser del 22,4% i pràcticament igual a la del 2022, del 16,6%. Pel que fa a nombre d’espectadors, l’edició del 2023 va trencar rècords en una gala inaugural amb 381.000 televidents.

La tercera edició d’Eufòria, doncs, ha començat a caminar i el concurs arrencarà amb 14 participants que lluitaran cada setmana per evitar les expulsions. El programa ha tornat a apostar per una estratègia conjunta a la televisió lineal i les xarxes socials, on els concursants, d’una mitjana d’edat inferior als 30 anys, també hi viuen. L’edició de les novetats serà una prova de foc per a TV3, que ha viscut dues temporades daurades amb aquest programa i que vol, també, reblar el clau amb la tercera.

‘Eufòria’ afina en l’escenari digital
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram