El concurs musical Sona9 i la recentment creada fàbrica de creació digital La Fera han obert una convocatòria per captar nous creadors audiovisuals en català, per tal que des de les seves xarxes socials facin un seguiment de la fase final amb els cinc finalistes de la 22a edició del certamen. El termini per presentar candidatures finalitza el 24 de juliol.

La Fera i Sona9 escolliran quatre propostes que s’encarregaran de crear continguts per al concurs, amb una remuneració de 1.800 euros per a cadascuna. Les candidatures seleccionades es donaran a conèixer el dia 29 de juliol.

L’objectiu és crear un grup d’’ambaixadors’ del concurs perquè comentin i segueixin des de les seves xarxes socials la darrera fase del certamen. Aquesta començarà a finals d’agost als estudis d’iCat amb la gravació de concerts i acabaran el 10 de novembre amb la celebració de la final a la sala Salamandra de l’Hospitalet de Llobregat.

Les peces realitzades pels creadors audiovisuals seran difoses tant pels seus canals com per les xarxes dels organitzadors del concurs, i també es mostraran en un programa especial dedicat a la final del Sona9, que s’emetrà pel canal 33.

L’objectiu principal de la iniciativa és associar els creadors musicals emergents amb nous creadors de continguts audiovisuals, aprofitant l’ús de la llengua catalana i els nous llenguatges comunicatius.

El Sona9 està organitzat per Enderrock, Catalunya Ràdio – iCat, TV3, i els departaments de Cultura i Joventut de la Generalitat.

El projecte La Fera impulsa la creació de continguts audiovisuals en català