La companyia de cable i entreteniment Comcast vol entrar de ple en el mercat de televisió en espanyol amb el llançament d’un portal web amb centenars d’episodis i pel·lícules per a l’audiència hispana. El format seran subscripcions digitals i permetrà accedir a un catàleg de més de 500 pel·lícules i sèries en espanyol de diversos dels seus socis, entre d’altres, Univision, Cine Mexicano, Gran Cine, Caracol TV i Discovery Familia.

Amb aquesta estratègia Comcast –que controla la NBC– persegueix un segment que continua en creixement i que ha de permetre a la companyia nord-americana accedir a un gruix important d’abonats a llocs com Chicago, Houston, el sud de Florida i Califòrnia. Marcien Jenckes, gerent general de Comcast Video Services, afirma que estan “totalment compromesos amb el mercat hispà”.

Per promocionar el web, Comcast ha contractat a Sofia Vergara, protagonista de la comèdia de l’ABC Modern Family, com a imatge de la campanya de llançament.

Les gran companyies dels EUA estan apostant fort per fer forat en el mercat de llengua espanyola, ja que la comunitat hispana és un dels grups d’audiència més importants dels Estats Units. A més, és un segment especialment llaminer ara que la televisió per cable pateix la fragmentació de les audiències.

Així, Univisión, que emet en espanyol als EUA, amb les seves sèries en horaris de màxima audiència obté gairebé tants espectadors com les cadenes ABC, CBS, Fox i Comcast, i a vegades fins i tot les supera.