Els usuaris recorden fins a un 21% més la marca de les companyies que s’anuncien en diaris digitals de pagament que no pas les que ho fan en mitjans digitals que ofereixen el seu contingut de manera gratuïta. Aquesta és la principal conclusió d’un estudi realitzat per l’empresa Promise i encarregat pel diari The Times, propietat del magnat Rupert Murdoch, un dels principals abanderats de fer pagar per continguts periodístics a internet.

Durant tres mesos, d’octubre de 2010 a gener de 2011, la companyia ha comparat l’efecte que ha generat entre un grup d’usuaris la publicitat inclosa a la versió de pagament de The Times, amb un diari digital de notícies de “qualitat” gratuït, la identitat del qual no s’ha revelat, i amb un portal d’internet.

L’estudi, publicat per MediaWeek, conclou que els usuaris del mitjà de pagament “tendeixen a involucrar-se” més amb el contingut, dipositen més expectatives sobre la qualitat del producte i tenen una resposta més positiva cap a les marques.

L’estudi destaca la diferència en record de marca i missatge dels anuncis entre la publicitat de The Times i els portals gratuïts. Així, els usuaris de la pàgina de pagament recordaven un 21% més la marca i un 18% més el missatge de l’anunci que els internautes que veien l’anunci a través del diari digital gratuït i del portal d’internet.

Segons l’informe, The Times va ser considerat “més exclusiu, digne, creïble i clar”. El diari britànic que fa pagar pels seus continguts a internet “genera més fidelitat” als seus usuaris que els altres mitjans analitzats.

L’estudi es basa en una enquesta realitzada a un miler de subscriptors de la versió de pagament de The Times i 900 usuaris d’internet no subscriptors del diari.