El mes de gener el sector dels mitjans de comunicació dels Estats Units comptarà amb dos nous productes. D’una banda, Ongo, l’agregador de notícies dels tres editors de diaris nord-americans més grans, naixerà el 24 de gener, segons han confirmat els seus responsables a Escacc. De l’altra, The Daily, el diari de Rupert Murdoch només per a iPad, sortirà el 17 de gener.

La plataforma de continguts digitals en què han invertit 12 milions de dòlars les empreses de The New York Times, The Washington Post i USA Today es defineix com un servei per a llegir i compartir notícies digitals. Segons va avançar una de les màximes responsables de la companyia del NYT, Janet Robinson, el servei serà de pagament i té l’objectiu d’agrupar el màxim nombre de capçaleres digitals, per tal d’aconseguir una oferta prou atractiva.

Per la seva banda, Murdoch havia iniciat un projecte semblant, anomenat Alesia, que volia agregar tots els continguts dels diaris del grup News Corp., però finalment ha centrat tot el seu esforç en un nou diari nord-americà que serà publicat únicament a l’iPad. The Daily costarà 4,25 dòlars al mes, ha comptat amb l’ajuda d’Apple en el seu desenvolupament i compta amb una redacció de 100 periodistes.

Font: Escacc