Amb els dispositius mòbils i les tauletes electròniques en plena expansió, el cavall de batalla ara entre els grans gegants d’internet està en les aplicacions i en quin sistema de subscripcions ofereixen a les empreses editores per gestionar les subscripcions per exemple a diaris o revistes.

Després de conèixer el sistema d’Apple, ara és el torn de Google, que ha presentat One Pass, la seva proposta de subscripcions a continguts digitals, que com a principal esquer per a les empreses editores els dóna el control absolut i no es queda cap percentatge de l’import de les subscripcions.

Google One Pass està pensat perquè les diferents publicacions estableixin una relació directa de pagaments amb l’usuari sense haver d’abonar cap peatge per l’ús d’un dispositiu equipat amb el sistema operatiu Android. “El nostre objectiu és proveir amb una plataforma oberta i flexible que accentuï el nostre compromís per donar suport als editors, al periodisme i a l’accés als continguts de qualitat”, afirmava Lee Shirani, director de Gestió de Producte de Google, al seu blog.

El sistema que proposa Google permet que les companyies fixin els preus i els períodes de subscripció, i estableixi un nom d’usuari i contrasenya única per l’usuari que podrà accedir a les publicacions que tingui contractades des de qualsevol aparell que utilitzi tecnologia Google.

Google One Pass ja és operatiu a Canadà, França, Itàlia, Alemanya, Regne Unit, Estats Units i Espanya, on ha estat adoptat per Prisa.

A diferència de Google, Apple cobra a l’editorial el 30% del valor de cada subscripció que realitzi a través d’aparells com l’iPhone o l’iPad, tot i que permet que l’empresa editora s’emporti el 100% de l’operació sempre que l’usuari l’aboni per altres mitjans.