El passat dilluns, Nielsen i Twitter van posar en marxa un sistema per mesurar l’audiència social als programes televisius dels Estats Units a través dels comentaris dels usuaris de la xarxa de microblogging. L’acord entre ambdues empreses, anunciat al desembre del 2012, estableix que Nielsen publicarà un informe mensual amb els continguts més reeixits entre els usuaris de Twitter.

El sistema, batejat com a Nielsen TV Twitter Rating, serà una nova font d’informació per analitzar l’audiència d’un espai televisiu i servirà com a eina per saber l’opinió dels espectadors sobre els continguts. A més, els anunciants tindran informació complementària sobre la popularitat d’un programa i de l’audiència d’aquest a Twitter.

Segons Andrew Somosi, cap executiu de SocialGuide (empresa analista filial de Nielsen), el mesurament dels posts d’un programa de televisió només és “la punta de l’iceberg de Twitter, doncs l’iceberg sencer és el conjunt de persones que llegeixen aquells tuits”.

A tall d’exemple, Somosi explica que el capítol final de Breaking Bad va ser mencionat per 1,2 milions de piulades, les quals van arribar a més de 9,3 milions d’internautes.

Font: Portaltic