L’empresa editora d’eldiario.es ha tancat el 2018 amb un benefici net de 394.458 euros, un increment del 33,38% respecte als 295.748 euros de l’exercici anterior. El mitjà impulsat per Ignacio Escolar encadena sis anys consecutius amb números negres. De fet, només va generar pèrdues el primer exercici, el 2012, que no corresponia a un any complet, amb 5.094 euros negatius.

L’any passat, eldiario.es va ingressar 6.463.565 euros, un augment del 35% respecte als 4.787.702 euros de 2017, mentre que la despesa va ser de 5.922.498 euros, un 35,95% més que els 4.356.334 de l’exercici anterior. Escolar remarca que el percentatge d’increment d’ingressos i despeses és gairebé el mateix perquè el creixement d’eldiario.es es reinverteix en millorar el mitjà. “Cada euro extra que aconseguim, cada nova quota de soci que ens arriba, es gasta en periodisme”, afirma el seu director.

Els ingressos per susbscripció creixen un 53,18%

Dels ingressos de l’any passat, 4.124.132 euros corresponen a la publicitat (un 35,15% més que el 2017); 2.083.955 euros a les aportacions dels socis-subscriptors (+53,18%), i 10.210 euros a les vendes de la revista impresa (+19,82%). A banda, 245.268 euros provenen de patrocinis i beques de fundacions i ONG (–33,21%), la major part dels quals (209.580 euros) corresponen als projectes de desenvolupament tecnològic finançats pel fons d’innovació de Google.

La partida d’ingressos que més va créixer el 2018 va ser la dels socis, que van passar dels 22.296 que hi havia quan va arrencar l’any als 34.028 del final, un augment del 52,62%. Ignacio Escolar explica que el creixement del nombre de socis es va disparar amb la investigació del cas Cifuentes, que va destapar una trama de regals de títols de màster a polítics a la Universitat Rei Joan Carles.

Pel que fa a les despeses, la major part se l’enduen les de personal, que tornen a augmentar considerablement: 2.703.291 euros es van destinar a salaris (+30,19%) i 706.076 a cotitzacions de la Seguretat Social (+29,21%). A aquestes quantitats s’hi sumen 756.112 euros per a col·laboracions i agències (+17,84%).

La despesa laboral ha crescut per la millora de les nòmines i la incorporació de més personal: el 2018 va començar amb 76 treballadors i el va acabar amb 98. Recentment el mitjà ha arribat per primer cop a les 100 persones en plantilla: 82 treballadors a jornada completa, 7 a Vertele.com (propietat al 100% d’eldiario.es), i 11 becaris.