El darrer panel de Zenith Vigía, format per directius de mitjans i grups de mitjans, indica que les previsions d’inversió publicitària per al 2019 han empitjorat. En concret, l’estudi estima que l’any es tancarà amb un petit creixement del 0,4% respecte del 2018.

Els panelistes van arrencar l’any amb una previsió de creixement de l’1,8% al gener, que es va enfilar fins al 2,1% al març. Després, però, els pronòstics han anat minvant: el 2% al maig; l’1,6% al juliol; l’1,1% al setembre, i ara el 0,4%.

Les baixes expectatives estan marcades especialment pel descens d’inversió estimat en la televisió generalista, del 4,8% en comparació a l’any passat, degut al gran pes que té en el mercat publicitari. També es calcula que la inversió publicitària caurà als diaris (–7,1%), les revistes (–8,8%) i els suplements (–8,9%).

En canvi, Zenith Vigía pronostica que la inversió creixerà a la TV de pagament (+2,5%); la ràdio (+2,1%); internet (+8,5%); les xarxes socials (+8,7%); el vídeo online (+9,4%), i els mòbils (+8,8%).

De cara al 2020, els directius estimen que la inversió publicitària augmentarà en conjunt un discret 0,7%. Per mitjans, les dinàmiques es mantindrien com aquest any.